sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościJak przykuć uwagę na Instagramie?

Jak przykuć uwagę na Instagramie?

Instagram jest prawdopodobnie najlepszym kanałem dla marek z takich branż jak uroda, moda czy podróże, czyli tych, które w swojej komunikacji stawiają na wygląd, by dotrzeć do kobiet – podaje prnewsonline.

Oto 10 sprawdzonych wskazówek, zarówno podstawowych, jak i bardziej zaawansowanych, które pomogą zbudować zaangażowanie na Instagramie:

1. Nie publikuj zdjęć, które po prostu Ci się podobają, ale zastanów się, czy pasują do Twojego profilu, do wcześniej umieszczanych treści. Pomyśl o zdjęciu jako elemencie całości – radzi Hilary Rowland, autorka artykułu. Jeden post powinien wynikać z drugiego.

2. Rób profesjonalnie wyglądające zdjęcia aparatem fotograficznym. Jak czytamy, czasami możesz wykonać je telefonem i użyć aplikacji do edycji obrazów, jednak Twoje konto będzie robiło większe wrażenie, jeśli zdecydujesz się na publikację zdjęć o wysokiej rozdzielczości, wykonanych dobrym sprzętem.

3. Używaj programów do edycji zdjęć takich jak BeFunky czy Pixlr. Baw się, dopóki fotografie nie będą wyglądały tak jak byś tego chciał. Stosuj filtry, możesz również spróbować dodać tekst czy inspirujące powiedzenia za pomocą PicLab – zaznacza Rowland.

4. Odbiorcy kochają cytaty – czytamy. Kiedy brakuje Ci zdjęć, poszukaj cytatów i wybierz odpowiednią czcionkę. Do tego możesz użyć aplikacji PicLab lub stworzyć coś ciekawego w Canvie.

5. Zamieszczaj fotografie i odpisuj na komentarze codziennie – podkreśla Rowland. Bez względu na wszystko, publikuj przynajmniej jedno zdjęcie dziennie. Odbiorcy lubią bowiem śledzić aktywne konta, i z drugiej strony sami chcą być zauważeni, wysłuchani.

6. Jak informuje źródło, za zaledwie 9 dolarów miesięcznie, aplikacja Instagress będzie komentowała i lajkowała zdjęcia innych użytkowników oznaczone odpowiednimi hashtagami automatycznie, tak jakbyś robił to sam.

7. Używaj hashtagów odpowiednio – mówi Rowland. Zanim je zastosujesz, dowiedz się, które z nich są popularne, jakie są stosowane w określonym celu. Nie przesadzaj jednak z nich liczbą.

8. Influencerzy zaczynają się przyzwyczajać do otrzymywania dużych sum na opublikowanie posta. Jeśli wspomnisz, że jesteś gotowy zapłacić za zamieszczenie informacji w social mediach albo promocyjnego artykułu, możesz liczyć na odpowiedź (jeśli nie, śledź korespondencję, ponieważ influencerzy na swoich skrzynkach znajdują mnóstwo maili każdego dnia). Jeżeli nie otrzymałeś odpowiedzi, znajdź adres influencera i wyślij mu paczkę z produktami oraz ładną kartkę z informacją, że chciałbyś porozmawiać o sponsorowaniu postów w mediach społecznościowych. W ten sposób nawiążesz kontakt, rozpoczniesz rozmowę na temat współpracy. Wielu instagramowych influencerów dla reklamowych klientów zrobi więcej, niż się spodziewasz. Jak czytamy, po sprawdzeniu Twojego produktu, influencerzy staną się Twoimi prawdziwymi fanami i będą promować Twoją markę na Instagramie.

9. Organizuj konkursy – to kolejna wskazówka od Rowland. Są hashtagi odnoszące się do konkursu, internauci je śledzą, by coś wygrać. Lepiej jednak współpracować przy tym z influencerem i pozwolić mu rozdać nagrody. Wyślij mu produkt do sfotografowania i poproś o podanie adresu zwycięzcy, z którym się skontaktujesz. Większość Glogerów zrobi to z przyjemnością, zwłaszcza, ze nic go to nie kosztuje i jest to wartość dodana dla jego followersów.

10. Użyj dlvr.it do przeniesienia tego, co publikujesz na Instagramie, m.in. do Twittera, Facebooka, LinkedIna czy Google+, a także do zachęcenia swoich followersów na innych kanałach do śledzenia Twojej marki na Instagramie. Dzięki dlvr.it jej wizerunek będzie wówczas spójny we wszystkich serwisach. (ak)

Hilary Rowland jest założycielką i redaktor naczelną w Urbanette Magazine. Artykuł po raz pierwszy ukazał się w książce PR News „The Book of Visual storytelling”.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj