sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościMarketing na talerzu

Marketing na talerzu

O marketingowych trendach dotyczących jedzenia pisze adweek.com.

Okazuje się, że dobrym sposobem na przyciągnięcie uwagi odbiorców do produktów żywnościowych jest zapewnienie publiczności rozrywki.
Goodby, Silverstein & Partners stworzyło czteroodcinkową telenowelę Botanas del Cielo (Przekąski z nieba), by wywołać szum wokół chipsów i sosu salsa Tostitos. Hamburger Helper z kolei wydał składankę 5 utworów „Watch the Stove”, która bardzo szybko stała się viralowym hitem tej wiosny, osiągając w ciągu kilku dni 4 miliony odtworzeń na SoundCloudzie. Jak czytamy, marekterzy wydają się bardziej otwarci na taki rodzaj digitalowych eksperymentów niż kiedykolwiek.

Żródło: YouTube/Tostitos

 

Jak informuje źródło, konsumenci domagają się takich informacji jak: czy zwierzęta są trzymane w klatkach i karmione naturalnie, czy żywność jest pozbawiona GMO, czy składniki są uprawiane lokalnie. Ludzie chcą wiedzieć, co jedzą i skąd pochodzą jedzone przez nich produkty. Widać to w opakowaniach produktów i reklamach, co świadczy o świadomości ich autorów. „Ludzie pragną autentyczności” – mówi CEO i założyciel Fexy Media’s SeriousEats.com Ed Levine. Dalej czytamy, że markom nie opłaca się kłamać, ponieważ fani jedzenia szybko wytropią hipokryzję i rozpowszechnią informację w mediach spolecznosciowych.

Jak podaje adweek.com, nagrodzony film dokumentalny Just Eat It pokazał, że około 40 proc. jedzenia zakupionego w Stanach Zjednoczonych pozostaje niezjedzone, marnowane są przy tym 165 miliardów dolarów, ale również woda, praca i energia. Sieci sklepów Trader Joe’s przekazują darowizny do lokalnych schronisk i jadłodajni dla ubogich. Temat marnowania jedzenia pojawia się w nagłówkach gazet i był obecny również w Last Week Tonight, show Johna Oliviera – czytamy. Na przykład szef kuchni Dan Barber w restauracji Blue Hill zorganizował wydarzenie o nazwie wastED ze znanymi szefami kuchni, serwując dania z resztek jedzenia.

Kolejnym trendem jest zainteresowanie kuchnią wśród dzieci. Gotowanie dla ludzi młodych zaczęło być popularniejsze niż sport. Organizowanych jest wiele konkursów kulinarnych dla dzieci. Frekwencja na przesłuchaniach do programu „Masterchef Junior” przerosła oczekiwania samego Gordona Ramsaya – czytamy. Program Masterchef Junior cieszy się wiekszą oglądalnością wśród rodzin niż jakikolwiek inny program emitowany w piątkowy wieczór. Co więcej, nie tylko telewizja, ale i YouTube jest miejscem, gdzie obejrzymy młodych kucharzy. Np. ponad 25 milionów wyświetleń zdobyły filmy Nerdy Nummies Rosanny Pansino – informuje źródło. Dalej czytamy, że na rynku dostępne są też czasopisma o tematyce kulinarnej oraz organizowane obozy letnie dla dzieci i młodzieży. Ramsay podkreślił, że rodzice uczą się ponownie od swoich dzieci, jak się prawidłowo odżywiać.

„Dzisiaj konsumenci chcą kupować buty, spotykać się z przyjaciółmi i jeść posiłki w jednym miejscu” – mówi Lisa Shotland z Hollywood’s Creative Artists Agency. I dodaje, że jedzenie doskonale przyczynia się do budowania społeczności. Starbucks zaczął sprzedawać piwo i wino, a sklepy takie jak Urban Outfitters czy Club Manaco łączą jedzenie i modę, by przyciągnąć konsumentów. To wszystko przede wszystkim dla millenialsów. Marki chcą dać im bowiem coś więcej, niż mogą kupić online: doświadczenie.

Materiały prasowe

Nie tylko jedzenie powinno być intrygujące – opakowanie też. Zwraca na to uwagę coraz wiecej marek – czytamy. Przykładem jest Dominos w Wielkiej Brytanii, które zmieniło swoje pudełka w ten sposób, by wyglądały dokładnie tak jak powiększone czerwono-niebieskie elementy domina do gry. Z kolei Mcdonald’s w Szwecji wprowadził pudełko do zestawu Happy Meal, które zmienia się słuchawki VR. Autor tekstu T.L. Stanley wspomina przy tym o Coca Coli, która wprowadziła puszki z imionami. Dalej dowiadujemy się, że opakowanie powinno służyć również wyższym celom – ma być przyjazne środowisku i zawierać więcej informacji. Czytamy także o wzroście popularności opakowań w formie wrapów o staromodnym wyglądzie – szczególnie dla małych produktów.

Co jest hitem 2016 roku i co będzie w kolejnych latach? Jest szansa, że będzie to coś pochodzącego z poludniowowschodniej Azji czy Bliskiego Wschodu. Egzotyczne przyprawy – są coraz częściej stosowane w potrawach, również w tych serwowanych przez restauracje czy bary. Nietypowe połączenia smaków nie powinny nikogo dziwić. Czytamy, że dzisiaj nie jest łatwo zadowolić klientów, szukają bowiem nowego kulinarnego doświadczenia. Jak zaznacza Levine, „prędkość pojawiania się nowych trendów żywnościowych jest fascynująca”. Konsumenci preferują przede wszystkim ekologiczną żywność i wybierają marki, które im ją proponują.

(ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj