Żyjemy w bardzo szybko zmieniającym się świecie, w którym dziś niemal każdy może zostać pisarzem, reporterem czy blogerem. Każdy użytkownik internetu ma ogromne możliwości twórcze, co skutkuje powstawaniem gigabajtów treści.
O ile kiedyś, przed powstaniem internetu i social mediów, stworzenie przykuwającej uwagę treści było już i tak bardzo trudne, dziś graniczy to niemalże z cudem. Niektóre agencje public relations potrafią jednak świetnie skonstruowanymi treściami przykuwać uwagę milionów konsumentów.
Jak to robią? Jeff Bullas na meltwater.com podaje 4 przydatne wskazówki. Jak się okazuje, trzeba najpierw… poznać swój internet.
1. Projektuj treści, opierając się na statystykach
Wykorzystuj monitorowanie mediów, by tworzyć przekaz dostosowany do Twoich użytkowników. Zwracaj uwagę na to, w jakich godzinach najczęściej odwiedzają Twoją stronę, by właśnie wtedy publikować nowe posty. Używaj języka, który będzie dla odwiedzających zrozumiały. Używaj najpopularniejszych słów kluczowych, których szukają użytkownicy. Poznaj ich zachowania, postaraj się je zrozumieć, a nauczysz się je przewidywać.
Zobacz też:
Porady praktyczne PRoto.pl: monitoring mediów
2. Współpracuj z influencerami
Zanim zwrócisz się o pomoc do znanego blogera lub youtubera, zastanów się, do jakiej grupy odbiorców chcesz trafić, i czy pokrywa się ona z odbiorcami danego influencera. Zbieraj statystyki dotyczące zasięgów jego treści i zbadaj ludzi, którzy go obserwują. Łatwo zgadnąć, że im bardziej obie grupy odbiorców (Twoja i influencera) będą się pokrywać – tym lepiej.
Czytaj więcej:
Jak się bada influencerów? Rozmowa z Michałem Piechockim z ARC Rynek i Opinia
3. Monitoruj aktywność użytkowników w różnych kanałach informacyjnych
To, co i jak publikują użytkownicy Facebooka, Twittera i profesjonalnych portali z newsami, może pomóc Ci zrozumieć zainteresowania danej grupy odbiorców. Poznasz też ich zwyczaje – godziny aktywności, średnią długość postów, strony, na które wchodzą. Korzystaj ze statystyk IMM albo Google Analytics.
4. Sprawdzaj, jak radzą sobie Twoje treści
Dzięki statystykom możesz przekonać się, który post na blogu był najczęściej czytany czy jaki kolor Twojego produktu sprzedaje się najlepiej. Porównuj ze sobą dane, które zgromadzisz i treści, które stworzysz. Umożliwi Ci to podejmowanie w przyszłości lepszych decyzji.
(mp)