Facebook testuje nowe funkcjonalności, które mogą zagrozić przejętemu niedawno przez Microsoft LinkedInowi – podaje techcrunch.com.
Na fanpage’u serwisu technologicznego pojawiła się zakładka „Jobs”. Zapytany o nią rzecznik portalu Marka Zuckerberga potwierdził, że Facebook eksperymentuje z nowymi opcjami mającymi umożliwić pracodawcom przeprowadzanie rekrutacji.
Nowa funkcjonalność w serwisie społecznościowym ma pozwolić na zamieszczanie ogłoszeń wraz z większością niezbędnych informacji, takimi jak nazwa stanowiska, wynagrodzenie czy wymiar godzin pracy. Będzie tam również dostępna opcja „Aplikuj”, która uruchomi proces wypełniania wniosku o pracę, uzupełnionego już o nasze dane zamieszczone przez nas na Facebooku. Miałoby to przyspieszyć proces aplikowania do kilku miejsc jednocześnie – podaje techcrunch.com.
Pracodawcy mieliby widzieć wnioski o pracę jako wiadomości w Facebook Messengerze. Według redaktora techcrunch.com, może to wprowadzić zamieszanie z powodu łączenia zwykłych pytań konsumentów z ogłoszeniami ludzi szukających pracy.
Wszelkie informacje dotyczące pracy będzie można znaleźć w nowej zakładce „Jobs” oraz w News Feedzie. Oferty mają otrzymać tam specjalne formatowanie, które wyróżni je spośród innych treści na tablicach użytkowników. Pracodawcy będą mogli też korzystać z promowania swoich postów z ogłoszeniami – podaje techcrunch.com.
screen z Facebooka TechCrunch
Techcrunch.com podaje, że już rok temu Facebook testował funkcję „Profile Tags”, która budziła skojarzenia z Umiejętnościami na LinkedInie.
Autor artykułu na techcrunch.com zauważa, że publikowanie ofert pracy na Facebooku może mieć większy sens niż na LinkedInie, ponieważ dziś niemalże wszyscy posiadają konto w serwisie Zuckerberga. Wielu z nas publikuje tam informacje na temat swojej przeszłości zawodowej i zainteresowań i spędza więcej czasu niż na LinkedInie. Pracodawcy mogą w ten sposób dotrzeć do ludzi, którzy nawet nie zdążyli pomyśleć o zmianie pracy – czytamy na techcrunch.com. (mp)