sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościLEGO odcina się od mowy nienawiści brytyjskiego dziennika

LEGO odcina się od mowy nienawiści brytyjskiego dziennika

Brytyjski dziennik Daily Mail opublikował niedawno tekst, który opatrzono nagłówkiem atakującym trzech sędziów Wysokiego Trybunału (High Court) jako „wrogów narodu”.

Orzekli oni, że do rozpoczęcia formalnego procesu wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej potrzebna jest zgoda obu izb parlamentu. Część brytyjskich gazet (w tym, między innymi, Daily Mail) skrytykowała sędziów i tym samym sugerowała, że nadużyli oni swojej władzy i sprzeciwili się wyrażonej w referendum woli Brytyjczyków – pisze theguardian.com.


Screen: twitter.com

Krytyczne nagłówki skomentował też Bob Jones, ojciec sześciolatka i fan klocków LEGO. Duńska firma od kilku lat prowadzi wraz z Daily Mail promocję, w ramach której rozdawała niewielkie darmowe paczki klocków. Jones w oświadczeniu zamieszczonym na fanpage’u LEGO stwierdził, że firma powinna odciąć się od współpracy z gazetą, która forsuje radykalny światopogląd i zrzuca winę za wszystkie nieszczęścia na imigrantów oraz, ostatnio, nawet sędziów. Duńska firma kojarzy się Jonesowi raczej z przełamywaniem barier oraz rozwijaniem dziecięcej wyobraźni i kreatywności, a nie z gazetą, która wypisuje kłamstwa o ludziach. „Nawet mój sześcioletni syn rozumie, że to, co oni wypisują, jest niewłaściwe” – napisał Jones.


Screen: facebook.com

Post Jonesa udostępnił profil kampanii Stop Funding Hate, której celem jest zniechęcenie reklamodawców do współpracy z gazetami, które wykorzystują mowę nienawiści – między innymi z The Sun, Daily Express i ze wspomnianym Daily Mailem. Dzięki udostępnieniu wiadomość Jonesa otrzymała ponad 24 tys. reakcji.

Na sprawę zareagowało LEGO, które odpowiedziało zarówno pod postem Jonesa, jak i przedstawicielom kampanii Stop Funding Hate, że zakończyło współpracę z Daily Mailem i nie ma w planach przeprowadzać żadnych akcji promocyjnych z tą gazetą w przyszłości.


Screen: facebook.com


Screen: twitter.com

 

Przedstawiciel duńskiej firmy zapytany przez brytyjskiego Observera potwierdził, że LEGO zerwało współpracę z Daily Mailem po otrzymaniu wiadomości od Jonesa – czytamy na theguardian.com. Financial Times na swojej stronie z kolei pisze, że wydawcy Daily Maila obawiają się, że inni reklamodawcy mogą zrobić to samo, co LEGO.

(mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj