Serwis WWD przygotował zestawienie influencerów z branży modowo-kosmetycznej, którzy w 2016 roku przez działania w mediach społecznościowych wygenerowali najwyższy ekwiwalent reklamowy. Pierwsze miejsce zajęła Julia Kuczyńska – Maffashion.
Źródło: facebook.com/MAFFASHION.official
Listę najbardziej wpływowych osób w social mediach na zlecenie portalu WWD przygotowała agencja Tribe Dynamics. Wśród wybranych 18 osób, które w 2016 roku osiągnęły największy ekwiwalent reklamowy, znaleźli się przede wszystkim blogerzy i vlogerzy, choć nie zabrakło innych wpływowych osób, takich jak Anna Dello Russo.
Julia Kuczyńska, która otwiera listę, według szacunków w 2016 dzięki działaniom w social mediach wygenerowała dla marek publikacje o wartości 64,8 mln dolarów.
Kuczyńska na Instagramie prowadzi konto @maffashion_official, które obserwuje 924 tys. osób. Na YouTubie jej kanał subskrybuje z kolei 65 626 użytkowników. Jak czytamy, liczba obserwujących Maffashion w mediach społecznościowych jest raczej niska w porównianiu z innymi osobami, które znalazły się w zestawieniu. Polska blogerka może jednak pochwalić się mocno zaangażowaną grupą fanów.
Na kolejnych miejscach zestawienia znalazły się: Nikkie de Jager, Nicol Concilio, Laura Lee, Sananas, Karen Gonzalez, Anna Dello Russo, Thassia Naves, Kathleen Fuentes, Aimee Song, Shannon Harris, Shayla Mitchell, Camila Coelho, Amata Chittasenee, Jeffrey Steininger, Manny Gutierrez, Amra Olević, Sara Sampaio.
Jak dalej czytamy, millenialsi i Pokolenie Z decyzje zakupowe podejmują właśnie na podstawie mediów społecznościowych. Marki muszą natomiast być świadome, że w przypadku digital influencerów nie liczy się tylko duża liczba obserwujących, lecz także – zaangażowanie fanów. (mb)