Badanie przeprowadzone przez Tow Center for Digital Journalism z Uniwersytetu w Kolumbii pokazuje, w jaki sposób platformy social media zmieniły sposób publikacji treści dziennikarskich.
Przede wszystkim dzięki Instant Articles możemy sprawdzić statystyki publikacji. Badanie porównuje, jak New York Times, CNN i Huffington Post wykorzystywały platformy – pod uwagę brano ich aktywność w ciągu jednego tygodnia w lutym 2017 roku. W tym przedziale każda z treści trafiała do około 10 różnych serwisów społecznościowych. The Times i Huffington Post zamieszczały około 1660 treści na różnych platformach. CNN przygotowało około 2800 artykułów, czyli 40 procent więcej niż pozostałe redakcje.
Raport „Tow” definiuje dwa podstawowe typy treści opartych na platformie: natywne i sieciowe. Zawartość oryginalna była zamieszczana bezpośrednio na Snapchat Discover i Stories, Facebook Instant articles czy Apple News.
Autorzy badania przeanalizowali 14 wydawców. Wioski? W ciągu tygodnia łącznie opublikowano ponad 12 tysięcy treści sieciowych i ponad 11 tys. treści natywnych.
„Choć wydawcy muszą być obecni na różnych platformach, rodzaj tych zawartości powinien się różnić” zaznaczają twórcy z Uniwersytetu w Kolumbii. Przykładem jest tu aktywność kanału CNN. Stacja w ponad 50 proc. polegała na treściach natywnych. To obejmowało 1 016 artykułów na Apple News, 948 tweetów i 278 filmów na YouTubie. CNN podjął też wysiłek w dotarciu do tych najmłodszych widzów, aktywizując się na Snapchat Discover. (mw)