Globalna koalicja liderów technologii, instytucji akademickich, organizacji non-profit i fundatorów, w tym Facebook, Mozilla i założyciel Craigslist, Craig Newmark, ogłosili inicjatywę mającą na celu zwalczanie spadającego zaufania do treści. O szczegółach pisze poynter.org.
Nowo utworzony projekt – The News Integrity – będzie zarządzany przez CUNY Graduate School of Journalism. Ma składać się z grupy 19 organizacji i osób prywatnych na całym świecie. Celem organizacji jest propagowanie dziennikarstwa bardziej informacyjnego i pomoc konsumentom w lepszym zrozumieniu jego historii. Na te działania twórcy przeznaczą ok. 14 mln dolarów.
Czytaj więcej: Kto w czasach postprawdy powinien mieć oko na marki?
Na liście sponsorów znajduje się Facebook. Serwis uruchomił niedawno inicjatywę dziennikarską, która obejmowała kampanię promocyjną w Stanach Zjednoczonych. Facebook chce tym samym uniknąć fali fałszywych wiadomości, które pojawiały się w serwisie w czasie kampanii prezydenckiej USA w 2016. Przypomnijmy, że według BuzzFeed zmyślone informacje generowały ponad 8.7 mln zaangażowania, czyli ponad milion więcej niż w przypadku prawdziwych wiadomości.
Campbell Brown, szef partnerstw informacyjnych na Facebooku, powiedział w oświadczeniu, że inicjatywa The News Integrity ma na celu „dawanie ludziom narzędzi niezbędnych do rozpoznania informacji, które widzą online”.
Wsród zaangażowanych w projekt organizacji znajdują się także m.in. Wikipedia i UNESCO. (mw)