Google planuje wprowadzenie wbudowanego narzędzia do blokowania reklam w przeglądarce Chrome. O zmianach firma informuje na swoim blogu.
Jak czytamy, w przeglądarce Google Chrome ma funkcjonować narzędzie, które automatycznie będzie blokowało wszystkie reklamy, które nie są zgodne z normami i wymogami ustalonymi przez Koalicję na rzecz lepszych reklam. Są to wyskakujące okna czy automatycznie uruchamiane reklamy wideo. Nowa funkcja ma zostać włączona domyślnie – w wersji komputerowej i mobilnej przeglądarki – w przyszłym roku.
Google poinformowało już o planach wydawców. Mają oni pół roku na przygotowanie się do uruchomienia rozwiązania. Firma udostępni im narzędzie, dzięki któremu będą mogli sprawdzić swoje strony pod kątem obecności nieprawidłowych reklam, otrzymają też wyjaśnienie, jak rozwiązać ten problem.
Jak dalej czytamy, użytkownicy korzystają z narzędzi blokujących reklamy, bo niektóre z nich są irytujące. W efekcie ludzie blokują wszystkie – i to Google chce zmienić. Nowe rozwiązanie ma sprawić, że użytkownicy zamiast blokować na stałe wszystkie reklamy, nie będą widzieć tylko tych nieodpowiednich.
Teraz wydawcy mogą skorzystać z narzędzia Funding Choice w wersji beta i wyświetlić niestandardową wiadomość dla użytkowników korzystających z narzędzia do blokowania reklam, żeby zachęcić ich do włączania reklam na danej stronie – czytamy dalej. (mb)