Menadżerowie marek mają świadomość, że w swoich kampaniach marketingowych muszą polegać na content marketingu, jednak jak dowodzą przykłady i statystyki, to dopiero początek – pisze PR Daily. Jak zauważa portal, aby odnieść sukces, trzeba przygotować odpowiednią strategię. Musi ona być spójna z celami firmy. Samo prowadzenie kampanii też nie wystarczy – trzeba mierzyć jej efektywność. Jak się za to wszystko zabrać? Z odpowiedzią przychodzą dane, które przygotował serwis Write to Done. Przedstawiają one przegląd statystyk, które pomogą przygotować plan adekwatny do potrzeb marki.
O content marketingu
Jak czytamy, nic dziwnego, że marki skupiają się coraz bardziej nie tylko na samym content marketingu, ale też na tym, w jaki sposób jest on kreowany czy publikowany – stosuje go bowiem ponad 85 proc. marketingowców.
* 70-80 proc. wszystkich użytkowników ignoruje opłacone reklamy i skupia się jedynie na wynikach wyszukiwania.
* Środki przeznaczone na marketing treści stanowią obecnie 13 proc. przeciętnego budżetu. Na drugim miejscu znajdują się reklamy cyfrowe – 11 proc. Liczby te będą nadal wzrastać – 51 proc. marketingowców B2B i 50 proc. B2C przewiduje zwiększenie budżetu wewnętrznego.
* Content marketing kosztuje o 62 proc. mniej niż outbound marketing, jednocześnie generując trzy razy więcej przekierowań (na stronę – przyp. red.).
* 44,7 proc. marketingowców tworzy od dwóch do pięciu treści tygodniowo.
Jakie typy content marketingu przyciągają najwięcej klientów?
1. Infografiki
* Prawdopodobieństwo, że użytkownicy przeczytają tekst na infografice jest 30 razy większe niż w przypadku artykułów.
* Infografiki zbierają polubienia i są udostępniane w mediach społecznościowych trzy razy częściej niż inne treści.
* Materiały przedstawione w ten sposób generują 45 proc. więcej wyszukań i ruchu niż inny content publikowany online.
* 71 proc. marketingowców działających w sieci używa infografik w swoich strategiach dotyczących mediów społecznościowych.
* Produkcja treści graficznych niezmiennie wzrasta o 1 proc. każdego dnia.
* Content zawierający obrazki zbiera 94 proc. więcej wyświetleń, niż treści bez grafik.
2. Blogi
* Każdego dnia powstają dwa miliony postów, które generowane są przez 30 proc. wszystkich istniejących blogów.
* Blogi zostały uznane jako piąte najbardziej zaufane źródło treści internetowych.
* 45 proc. marketingowców uważa, że blogowanie jest najważniejszym elementem ich strategii.
* 59 proc. marek używa swoich stron firmowych jako powierzchni reklamowej. 78 proc. firm stale publikuje artykuły związane ze swoim biznesem.
* 81 proc. marketingowców B2B używa blogów jako narzędzia swojej kampanii, uzyskując tym samym miesięcznie 67 proc. więcej przekierowań niż pozostali.
* Artykuły zawierające obrazki, publikowane na blogach zbierają 94 proc. więcej wyświetleń.
* Posty z liczbą słów nieprzekraczającą 1000 są najczęściej udostępnianym contentem B2B, chociaż przeciętnie to dłuższe posty zbierają więcej udostępnień.
* Artykuły z obrazkami zamieszczonymi co 75-100 słów zbierają dwa razy więcej udostępnień w mediach społecznościowych niż teksty z niższą częstotliwością dodawanych obrazków.
3. Wideo
* Prawdopodobieństwo dokonania zakupu jest 1,81 razy wyższe w przypadku użytkowników, którzy oglądają wideo.
* Filmiki są udostępniane w mediach społecznościowych 40 razy częściej niż inny content i 50 razy bardziej prawdopodobne jest, że będą pozycjonowane na pierwszej stornie wyszukiwarki Google.
* Stosowanie wideo generuje wzrost ruchu pochodzącego z wyszukiwarek o 157 proc.
* 96 proc. organizacji B2B używa wideo w swoich kampaniach.
* 52 proc. profesjonalnych pracowników marketingu na całym świecie typuje wideo jako treść z najlepszym wskaźnikiem ROI.
* 62 proc. firm zgadza się z twierdzeniem, że dodawanie wideo zwiększyło ruch organiczny w porównaniu z wcześniejszymi wynikami.
* Trzy typy wideo, które uzyskują najwyższe wskaźniki efektywności to: rekomendacje klientów (51 proc.), tutoriale (50 proc.) oraz filmiki pokazowe (49 proc.).
* Według prognoz firmy Syndacast w 2017 roku 74 proc. ruchu internetowego będzie wytworzone przez wideo.
Najlepsze sposoby na promocję contentmarketingową
1. E-mail
* 93 proc. marketingowców twierdzi, że e-mail jest najważniejszym kanałem dystrybucji contentu.
* Poczta internetowa jest najbardziej popularnym sposobem udostępniania treści – każdej minuty wysyłanych jest 204 miliony wiadomości.
* Mailing jest pierwszym wyborem sektorów B2B i B2C i używa go 82 proc. marek.
* E-mail jest 40 razy bardziej efektywny w pozyskiwaniu nowych klientów niż Facebook czy Twitter.
* 72 proc. konsumentów woli dostawać treści promocyjne poprzez skrzynkę mailową.
* Używanie słowa „wideo” w tytule wiadomości zwiększa wskaźnik odczytania o 19 proc., kliknięcie w link o 65 proc. i zmniejsza liczbę rezygnacji z subskrypcji o 26 proc.
2. Media społecznościowe
* 1/3 świata regularnie używa kanałów social media.
* 79 proc. wszystkich firm wykorzystuje media społecznościowe w swojej strategii contentmarketingowej.
* Trzy najlepiej wypadające w social mediach typy contentu to: wideo (23 proc.), obrazki (22. proc), oferty i promocje (18 proc.).
* Około 87 proc. firm B2B używa mediów społecznościowych do dystrybucji contentu, a 54 proc. z uzyskanych przekierowań pochodzi wyłącznie z social mediów.
* Cztery najbardziej popularne platformy używane do content marketingu to: Facebook (używany przez 94 proc. firm B2C i 84 proc. B2B), Twitter (82 proc. B2C, 87 proc. B2B), YouTube (77 proc. B2C i 74 proc. B2B) oraz LinkedIn (76 proc. B2C i 94 proc. B2B).
* Konsumpcja contentu na Facebooku wzrosła o 57 proc. w ciągu dwóch ostatnich lat – obecnie 500 milionów ludzi ogląda filmy wideo na tej platformie. Jednocześnie na każde 100 tys. obserwujących na Facebooku, jedynie 130 użytkowników klika w post organiczny.
* 89 proc. marketingowców B2B używa kanału LinkedIn do dystrybucji treści, co czyni platformę najbardziej efektywnym medium społecznościowym. Jest to także pierwszy wybór podczas publikowania profesjonalnych treści.
Sposoby na wygenerowanie większego ruchu
* Ruch na stronach internetowych jest najbardziej lubianym i najczęściej używanym wskaźnikiem służącym do mierzenia efektywności content marketingu. Danym tym ufa 73 proc. marketingowców.
* 84 proc. najlepiej pozycjonowanych stron postawionych jest na domenie z końcówką .com.
* Firmowy content jest dwa razy bardziej zapamiętywalny niż reklamy banerowe.
* 82 proc. marketingowców blogujących codziennie pozyskało dzięki temu przynajmniej jednego klienta. W przypadku blogerów piszących co miesiąc 57 proc. zauważyło wpływ na pozyskanie nowego konsumenta.
* 53 proc. marketingowców stwierdziło, że interaktywny content jest coraz bardziej atrakcyjny. Odsetek ten rośnie.
* 80 proc. firm przyznaje, że mailing jest powiązany z ich głównymi dochodami.
* W związku z tym, że 90 proc. informacji docierających do mózgu to obrazy, treści najlepiej jest przedstawiać w formie wizualnej. Powinny one być porywające, emocjonalne i autentyczne.
Więcej o content marketingu przeczytasz w naszym cyklu.
(bm)