Obecne stanowisko:
Chief Creative Strategist
Od początku września 2020 roku Zofia Smełka-Leszczyńska pracuje w Hill+Knowlton Strategies. Na stanowisku Chief Creative Strategist odpowiada za nadzór nad procesami strategicznymi w obszarze budowania marek oraz wsparcie klientów agencji w wyborze i wprowadzeniu pozycjonowania kulturowego. Smełka-Leszczyńska będzie także uczestniczyć w tworzeniu i wprowadzaniu produktów w ofercie H+K, takich jak Smarter+ (oferty zastosowania nauk behawioralnych w public relations).
Zofia Smełka-Leszczyńska ma 13 lat doświadczenia marketingowego. Poprzednio związana była z firmą Stratosfera, gdzie jako Strategy Consultant wspierała klientów w zakresie analiz kulturowych i semiotycznych, badań jakościowych i budowaniu strategii marek. Wcześniej pracowała w K2 Internet (na stanowiskach Associate Creative Directora i Digital Group Head), a także agencjach Havas, McCann, G7 i Team One. W przeszłości wspierała również biuro Rzecznika Praw Obywatelskich przy kampanii „16 dni przeciw przemocy wobec kobiet” oraz Stowarzyszenie Lambda Warszawa w opracowaniu akcji społecznej „Jeśli to słyszysz, jeśli to mówisz”. Jest autorką książki „Usunąć do 30 dni. Semiotyka polskich plakatów wyborczych”. Smełka-Leszczyńska jest doktorem kulturoznawstwa, magistrem psychologii oraz absolwentką studiów podyplomowych w zakresie projektowania usług.