Najnowsze badanie Bulldog Reporter i TEKgroup International wskazuje, że dziennikarze używają nowych technologii w większym stopniu niż uważają PR-owcy. Z badań wynika, że największa zmiana, jaka zaszła w podejściu dziennikarzy do nowych technologii, dotyczy korzystania ze stron korporacyjnych i biur prasowych online, podaje businesswire.com. Prawie 50 proc. dziennikarzy przyznaje, że odwiedza takie strony internetowe przynajmniej raz w tygodniu, a 85 proc. przynajmniej raz w miesiącu.
Prawie 30 proc. dziennikarzy nie czyta blogów, a 70 proc. badanych czyta przynajmniej jeden blog, podaje portal. 28 proc. natomiast odwiedza raz w tygodniu portale społecznościowe, takie jak: YouTube, Facebook, czy MySpace, a 44 proc. robi to przynajmniej raz w miesiącu. Prawie 16 proc. badanych otrzymuje pięć lub więcej RSS-ów, a 37 proc. otrzymuje przynajmniej jednego.
Więcej niż połowa dziennikarzy nigdy nie szuka plików video albo audio na stronach firmowych, prawie 20 proc. natomiast korzysta z tego typu materiałów przynajmniej raz w miesiącu. 64 proc. badanych przyznaje, że odwiedzają Google, czy Yahoo! w poszukiwaniu nowych informacji. Jednak więcej, bo aż 76,9 proc. preferuje korzystanie z gazet i materiałów drukowanych.
Jak czytamy na businesswire.com badanie zostało przeprowadzone między 4 a 10 października, próba badawcza liczyła 2046 osób. Pełna wersja raportu dostępna jest na stronie internetowej.