„Powiedzmy sobie szczerze; Iran ma poważny problem z wizerunkiem kraju w oczach światowej opinii publicznej – zwłaszcza tej z Zachodu”, tymi słowami zaczyna swój artykuł Daniel Pourkesali na łamach portalu CampaignIran.org.
Autor pokazuje, w jaki sposób źle przetłumaczone na angielski informacje wypuszczane przez irańską agencję prasową, a później przekazywane dalej na zasadzie „głuchego telefonu” – bez weryfikacji, wypaczają obraz kraju. Dlatego Pourkesali radzi, aby władze liczącego 70 milionów mieszkańców kraju, przykładały więcej starań do kwestii komunikacji z mediami. Dygnitarzom sugeruje on, że warto śledzić nie tylko zagraniczne publikacje prasowe o kraju, ale też mieć rękę na pulsie w kwestii sondaży opinii publicznych dotyczących polityki międzynarodowej. (ał)
Ciekawe artykuły po angielsku dotyczące PR-u znajdą się w kolejnej lekcji angielskiego w piątkowym newsletterze PRoto. Osoby, które nie otrzymują newslettera Twoje Proto Codzienne, zapraszamy do subskrypcji.