LoveBrands Group pod koniec sierpnia 2024 roku poinformowało o wygraniu przetargu marki Kupiec – producenta artykułów spożywczych opartych na ziarnach. Agencję wybrano do współpracy przy opracowaniu nowej komunikacji brandu.
LoveBrands Group opracowało nową komunikację marketingową marki Kupiec. Agencja przeprowadziła analizę rynku, konkurencji, oczekiwań konsumentów oraz aktualnych trendów, a następnie na podstawie wyników przygotowała nową strategię komunikacji marki na rynek polski oraz rynki zagraniczne.
LB Group odpowiada także za nowe hasło marki w wersji polskiej – „Kupiec. Dla zakręconych, naturalnie!” – i angielskiej – „Kupiec. If nature is your second nature!”. Zadaniem agencji było także opracowanie key visuala oraz stylu komunikacji w ramach komunikacji ATL, BTL i digital.
Co więcej, agencja odpowiada za doradztwo w zakresie przełożenia nowej strategii marki na działania angażujące konsumentów, a także działania w ramach komunikacji wewnętrznej.
Jak przekazuje LoveBrands Group, z badań wynika m.in., że pokolenie Z uważa się za najbardziej zaniepokojone wpływem żywności na środowisko, a także – zwraca uwagę na pochodzenie produktów i ich ślad węglowy, a niemal 40 proc. przedstawicieli tej generacji sięga co najmniej raz w tygodniu po żywność ekologiczną.
„W naszych analizach sięgnęliśmy także do raportu GlobalWebIndex 2021, który pokazał wyraźnie, że najmłodsi konsumenci (Gen Z), których marka chciała pozyskać, od treści reklamowych w internecie oczekują przede wszystkim rozrywki (42 proc. Gen Z), a w drugiej kolejności informacji produktowych (40 proc.). To ogromna zmiana vs najstarsza badana grupa, czyli Baby Boomers, dla których najważniejsze w treściach reklamowych są informacje o produktach (57 proc.)” – mówi Joanna Niemiec, wiceprezes i strateg w LoveBrands Group, która odpowiadała za przygotowanie strategii dla marki Kupiec.
„Wnioski z badania zadecydowały o tym, by z jednej strony uwypuklić w komunikacji pozytywny wpływ wyboru naturalnych produktów Kupiec nie tylko na samopoczucie, ale także na środowisko naturalne. Odzwierciedlenie tego znajdziemy w doborze elementów kreacji, takich jak zielona planeta, z której wyrasta zielona roślina, czy też w zastosowaniu w kreacji elementów wziętych wprost z natury – świeżych owoców i ziaren. Postawiliśmy także na komunikację lekką, lifestylową, opartą na humorystycznej grze słów. To pozwoli marce nie tylko komunikacyjnie wyróżnić się, ale też jest zgodne z oczekiwaniami kluczowej grupy docelowej, którą wykazały badania” – tłumaczy Rafał Leski, dyrektor kreatywny LoveBrands Group, odpowiedzialny za stworzenie key visuala. (mb)