We wrześniu 2024 roku pojawiła się nowa publikacja Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska „ESG update. Trendy, które zmieniają zasady gry”, która jest poświęcona zagadnieniom zrównoważonego rozwoju w działalności przedsiębiorstw. Skupiono się w niej przede wszystkim na aspektach związanych z komunikacją i budowaniem marki czy wpływem działań w tym zakresie na wybory konsumentów.
Jak wynika z Raportu Strategicznego IAB Polska, temat ESG w 2024 roku pobija rekordy popularności w świecie public relations. Co więcej, jest to obszar, w którym – w ujęciu globalnym – 49 proc. agencji spodziewa się większych inwestycji swoich klientów. Grupa podkreśla, że w Polsce zainteresowanie to może wynikać w znacznej mierze z wejścia w życie unijnej dyrektywy CSRD, która wprowadza obowiązek sprawozdawczości przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju, w tym ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej i przestrzegania praw człowieka. Z drugiej strony pojawia się także nacisk ze strony konsumentów – aż 72 proc. Polaków uważa, że firmy powinny poruszać kwestie ważne dla swoich klientów i pracowników.
„Wyzwanie, jakie stoi dziś przed specjalistami ds. komunikacji, to zrozumienie zasad ESG i konstruowanie na ich podstawie precyzyjnych, łatwych do przyswojenia przekazów. W trendbooku Grupy Roboczej PR IAB Polska »ESG Update« piszemy m.in. o tym, jak integrować ESG w strategiach biznesowych, opisujemy dobre praktyki w obszarach komunikacji i budowania marki, wysuwamy praktyczne wnioski” – mówi Joanna Berlińska, szefowa Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska, Head of PR & Communications, Founder, Lightscape.
W trendbooku znajdują się wypowiedzi i publikacje takich ekspertów jak m.in. Agnieszka Surowiec, Brand and Comms Director z Intrum Polska, Ewa Ziętek-Maciejczyk, dyrektor ds. projektów i komunikacji w IAB Polska, Joanna Mielczarek i Bernadetta Kędra ze Stowarzyszenia mali bracia Ubogich, Karolina Kulig, Marketing & PR Managerka w LUCKYYOU, czy Berenika Pel i Paulina Kaczmarek z DANONE.
Z publikacją można zapoznać się tutaj. (ao)