Google da markom większą kontrolę nad informacjami, które wyświetlają się na ich temat w wyszukiwarce w tzw. panelu wiedzy. Chodzi o sekcję z danymi na temat firmy, która na komputerach widoczna jest w wyszukiwarce po prawej stronie, a na urządzeniach mobilnych – nad głównymi wynikami wyszukiwania – podaje socialmediatoday.com. Jest to z pozoru niewielka, ale istotna dla marek aktualizacja – twierdzi Andrew Hutchinson, autor tekstu.
„Pojedyncze osoby oraz organizacje, które posiadają panele wiedzy, mogą skorzystać z naszego procesu weryfikacji, aby potwierdzić swoje dane i zaprezentować miarodajne opinie na temat przedstawionych informacji i grafik. Teraz aktualizujemy ten proces, a także rozszerzamy uprawnienia do weryfikacji na więcej podmiotów” – źródło cytuje przedstawicieli Google’a.
Po prawidłowym przejściu procesu weryfikacji, który – jak pisze autor – jest dość prosty, ale może zająć trochę czasu (przesłanie odpowiednich informacji do Google’a takich jak np. zdjęcia wybranych danych widocznych po zalogowaniu na stronie internetowej czy profilach w mediach społecznościowych), marki czy osoby będą mogły aktualizować informacje na swój temat w panelu wiedzy.
Jak czytamy, inicjatywa jest częścią działań Google’a, które zostały podjęte, aby zapewnić markom większą kontrolę nad informacjami na ich temat wyświetlanymi w wynikach wyszukiwania. (pp)