Bank UniCredit w marcu 2018 roku wstrzymał reklamy na Facebooku z powodu nieetycznego zachowania serwisu – chodzi o wyciek danych milionów użytkowników portalu społecznościowego do firmy Cambridge Analytica, która zajmuje się analizą danych politycznych – podaje marketwatch.com, powołując się na wsj.com.
Czytaj więcej: Facebook: Cambridge Analytica mogła dotrzeć do danych nie 50, a 87 milionów użytkowników
Informację tę podał we wtorek 7 sierpnia 2018 roku prezes instytucji Jean-Pierre Mustier w odpowiedzi na pytanie dziennikarza o to, czy bank podzielił się danymi swoich klientów z Facebookiem – dodaje źródło. Wczoraj informowaliśmy o tym, że serwis Marka Zuckerberga chciał uzyskać dostęp do danych klientów dużych banków w Stanach Zjednoczonych. Portal społecznościowy chciał pozyskać informacje dotyczące m.in. transakcji z kart czy stanu kont.
Mustier odpowiedział, że jego bank nigdy nie udostępniał informacji o klientach. Dodał, że UniCredit przestał też używać Facebooka do prowadzenia kampanii reklamowych i marketingowych. Prezes instytucji wyjaśnił, że bank nie będzie reklamować się w serwisie Marka Zuckerberga, dopóki portal nie poprawi swoich standardów etycznych – czytamy na marketwatch.com. (pp)