Public Relations and Communications Association (PRCA) oraz Chartered Institute of Public Relations (CIPR) opublikowały oświadczenia krytykujące audycję „The Art of Public Relations” wyemitowaną przez BBC Radio 4. Organizacje zarzucają nadawcy rozpowszechnianie niepełnego i niesprawiedliwego obrazu na temat branży PR – relacjonuje prweek.com.
Audycję w cyklu „The Media Show” można było usłyszeć na początku stycznia 2019 roku. Prowadziła ją Andrea Catherwood, a jej gośćmi było troje przedstawicieli branży PR i jedna dziennikarka. Rozmawiano głównie o relacjach z mediami, włącznie z tym, jak specjaliści ds. komunikacji próbują wpływać na publikacje w mediach, ale poruszono także m.in. tematy związane z komunikacją kryzysową.
Zdaniem brytyjskich organizacji, w audycji położono zbyt mocny nacisk na przedstawianie działalności PR jako starań o publikacje, przez co nie omówiono dostatecznie innych aspektów branży. „Ciągłe utożsamianie PR-u z publicity to wstyd dla nadawcy” – napisał w oświadczeniu Francis Ingham, dyrektor generalny PRCA. „To, co robimy, wykracza zdecydowanie poza media relations. (…) Pomagamy budować zaufanie do organizacji za pomocą rozwijania relacji z kluczowymi interesariuszami – nie tylko dziennikarzami. Wiele aspektów PR-u, takich jak angażowanie społeczności oraz komunikacja digitalowa czy wewnętrzna, nie wiąże się z kontaktem z mediami” – dodała na newsroom.cipr.co.uk Emma Leech, szefowa CIPR.
Dyrektor zarządzający PRCA napisał w swoim oświadczeniu, że BBC nie skontaktowało się ani z jego organizacją, ani z CIPR, ani z żadnym innym ciałem branżowym przed nagraniem audycji. Emma Leech poinformowała jednak, że zarządzany przez nią instytut zaoferował producentom „The Media Show” pomoc w definiowaniu zjawisk, researchu i doborze gości w przyszłych audycjach.
Amanda Coleman, Head of Communications Greater Manchester Police, podzieliła część zastrzeżeń przedstawicieli organizacji branżowych w komentarzu na prweek.com. Dodała jednak, że branża PR ma problem z tym, by opowiedzieć mediom i odbiorcom o swojej wszechstronności i działalności.
Audycja, która wywołała dyskusję, dostępna jest za darmo na stronie BBC. (mp)