Public Affairs Board (podmiot podlegający pod Public Relations and Communications Association, który zajmuje się public affairs i lobbingiem – przyp.red.) zaprezentowało nowy zunifikowany kodeks dla branży, który powstał w wyniku konsultacji – informuje PRCA. Do przestrzegania jego zasad będą zobowiązani wszyscy członkowie PRCA, którzy prowadzą działania public affairs. Dokument będzie obowiązywał od 28 lutego 2019 roku.
W kodeksie pojawia się m.in. definicja public affairs wypracowana przez PRCA, która mówi, że PA to „działania, które są realizowane w ramach prowadzenia działalności gospodarczej, których celem jest wpływanie na rząd lub doradzenie innym, jak można to robić”. Następnie wyjaśniono, jak należy rozumieć rząd w kontekście Wielkiej Brytanii.
Kodeks informuje m.in., że członkowie organizacji są zobowiązani do uczciwego postępowania wobec klientów oraz instytucji rządowych czy że muszą dokładać wszelkich starań, by być przekonanymi o prawdzie i dokładności wszystkich oświadczeń oraz informacji dostarczanych instytucjom rządowym. W dokumencie napisano też m.in., że w rozmowach z przedstawicielami rządu należy ujawniać tożsamość klientów czy pracodawców i nie wolno fałszywie prezentować ich interesów.
Zgodnie z kodeksem członkowie organizacji muszą również powiadamiać swoich klientów czy zespoły, jeśli ich działania dążące do celowych interakcji z instytucjami rządowymi są niezgodne z prawem, nieetyczne lub sprzeczne z praktyką zawodową i odmawiać działania w tym zakresie.
W dalszej części dokumentu znalazły się także informacje na temat skarg, orzeczeń oraz przepisów dyscyplinarnych i procedur.
Z całym kodeksem można zapoznać się na stronie. (pp)