Singapurska organizacja rządowa uznała satyryczne treści za rodzaj fake newsa. Została skrytykowana przez internautów i zmuszona do przeprosin – zwraca uwagę thedrum.com.
Media Literacy Council, które popełniło błąd, zajmuje się w Singapurze ochroną społeczeństwa informacyjnego w środowisku internetowym. Promuje postawy antydyskryminacyjne, walczy z mową nienawiści i oszustwami.
Jak pisze thedrum.com, w ostatnim czasie organizacja opublikowała infografikę skierowaną do młodszych użytkowników sieci. Opisywała ona typologię fake newsów. Oprócz m.in. clickbaitów, fałszywego kontekstu czy efektów podszywania się pod innych (ang. „imposter content”) MLC wymieniło właśnie satyrę. Zilustrowało ją roześmianymi emoji.
Źródło: facebook.com/MediaLiteracyCouncilSG
„Infografika mogła sprawiać mylne wrażenie, że uważamy satyrę za rodzaj fake newsa. Jest to niezgodne z naszymi intencjami” – przyznała później organizacja na Facebooku. Przeprosiła za zamieszanie, obiecała ponownie zweryfikować publikowane treści i podziękowała internautom za interwencję.
Źródło: facebook.com/MediaLiteracyCouncilSG
Thedrum.com zauważa, że mimo przeprosin wielu komentujących wciąż wyrażało niezadowolenie z powodu rozsiewania własnych fake newsów przez organizację, która ma z nimi walczyć. (mp)