Z opakowań czekolad marki Cadbury Dairy Milk zniknęły wszystkie napisy – informuje huffingtonpost.co.uk. Czytamy, że w ten sposób firma Cadbury postanowiła zwrócić uwagę ludzi na problem samotności wśród osób starszych.
Limitowana edycja słodyczy Cadbury, nieposiadająca na opakowaniach żadnych słów, pojawiła się 4 września 2019 roku w sklepach na terenie Wielkiej Brytanii – podaje źródło. Za każdy sprzedany produkt firma przekaże 30 pensów organizacji Age UK, która charytatywnie wspiera osoby starsze. Jak czytamy dalej, Cadbury zdecydowało się wesprzeć Age UK po publikacji ich wspólnych badań, według których 225 tys. osób w podeszłym wieku często nawet przez tydzień nie ma do kogo się odezwać. Dlatego też marka słodyczy postanowiła „przekazać im swoje słowa”.
Po przeprowadzeniu badań okazało się również, że w typowym tygodniu prawie 2,6 mln osób w wieku powyżej 65 lat rozmawia maksymalnie z trzema osobami, które zna – dodaje huffingtonpost.co.uk. Ponad pół miliona samotnych osób w tym wieku przyznało także, że brak rozmów powstrzymuje ich przed wychodzeniem z domu. Podczas badania respondenci zaznaczali, że nawet małe gesty odgrywają dużą rolę w walce z samotnością. Ankietowani zapytani o sytuacje, dzięki którym poczuliby się lepiej, będąc poza domem, wskazywali m.in. na uśmiechanie się do nich na przywitanie, rozmowę z sąsiadem lub pytanie o to, jak minął dzień. Czytamy, że limitowaną edycją czekolad Cadbury chce zachęcić Brytyjczyków, żeby zobowiązali się do nawiązania kontaktu ze starszymi osobami należącymi do ich społeczności.
Przeprowadzono również osobny sondaż, w którym o kontakt ze starszymi osobami pytano osoby w wieku od 16 do 45 lat – podaje źródło. Okazało się, że choć 67 proc. z nich stwierdziło, że chętnie pomoże samotnym starszym osobom, to pojawiło się również wiele barier, które ich przed tym powstrzymują. Jak czytamy, ankietowani obawiają się, że będą zbyt nieśmiali, nie będą wiedzieli, jak mogą pomóc oraz że starsza osoba nie zareaguje dobrze na próbę nawiązania kontaktu. Wielu respondentów powiedziało też, że mogą być zbyt zajęci, aby podjąć takie działanie.
Źródło przytacza wypowiedź Caroline Abrahams, dyrektorki w Age UK, która tłumaczy, że samotność jest ogromnym problemem i może powodować poczucie bycia niewidzialnym i zapomnianym. Wyraziła również nadzieję, że kampania Cadbury zwiększy świadomość ludzi w tym temacie i zachęci ich do walki z problemem. (ak)