Instagram udostępnił w Brazylii narzędzie, które pozwoli mu konkurować z TikTokiem – podaje techcrunch.com. Czytamy, że dzięki Instagram Reels można nagrywać 15-sekundowe filmy z muzyką – dokładnie tak, jak w chińskiej aplikacji – i udostępniać je w Stories. Najpopularniejsze klipy zostaną wyróżnione w sekcji Top Reels w zakładce „Odkrywaj”.
Czytaj także: TikTok ma potencjał, ale i braki
Zdaniem źródła, wyzwaniem dla Instagrama będzie zmienienie nastawienia swoich użytkowników. Nowe narzędzie będzie wymagało tworzenia treści zaplanowanych, a nie spontanicznych i autobiograficznych, jak w Stories czy na tablicy.
Źródło przytacza wypowiedź Robby’ego Steina, Director of Product Management w Instagramie, w której zaznaczył, że TikTok i Musical.ly (aplikacja, która w 2018 roku połączyła się z TikTokiem) zasługują na słowa uznania za spopularyzowanie tego formatu. Autor tekstu, Josh Constine, przypomina także, że w podobny sposób wypowiadał się ówczesny właściciel Instagrama, gdy firma zaprezentowała Stories, które funkcjonalnością przypomina działanie Snapchata.
Czytaj także: Funkcja Stories w Instagramie jest dwa razy bardziej popularna niż Snapchat
Stein w rozmowie z techcrunch.com mówił jednak, że Instagram Reels nie jest kopią TikToka: „Nie ma dwóch identycznych produktów, a koniec końców udostępnianie filmów z muzyką jest dosyć uniwersalnym pomysłem, który naszym zdaniem zainteresuje wszystkich”. Dodał także, że narzędzie jest dostępne w Brazylii, ponieważ tam serwis społecznościowy ma wielu użytkowników, a sami Brazylijczycy są muzykalni i kreatywni. Źródło zwraca również uwagę, że w Brazylii TikTok nie jest tak popularny, jak np. Indiach, co pokrywa się ze strategią Instagrama z czasów wprowadzania Stories do miejsc, w których liczba użytkowników Snapchata nie była duża.
Jak czytamy dalej, przewagą Instagrama jest także brak problemów prawnych, z jakimi boryka się chiński właściciel muzycznej aplikacji. Na PRoto.pl informowaliśmy w marcu 2019 roku, że TikTok został ukarany przez FTC za nielegalne gromadzenie danych osobowych dzieci, a miesiąc później został tymczasowo usunięty ze sklepów App Store i Google Play w Indiach.
Kolejnym plusem Instagrama jest możliwość udostępniania filmów jedynie bliskim znajomym lub w wiadomościach prywatnych, co zachęci do używania funkcji również nieśmiałych użytkowników – dodaje źródło. Wideo stworzone w Instagram Reels będzie można też zapisać na stałe na swoim profilu, tak jak można to zrobić ze Stories. (ak)