poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościJak zwiększyć zaangażowanie w social mediach?

Jak zwiększyć zaangażowanie w social mediach?

Firmy są świadome coraz większej potrzeby prezentowania się w social mediach, wiele z nich ma problem z efektywnym wykorzystaniem platform do własnej promocji – pisze socialmediatoday.com. Portal przytacza infografikę przygotowaną przez zespół z Financial Independence Group, która pokazuje porady dotyczące tworzenia treści do mediów społecznościowych, by były bardziej angażujące.

Czytamy m.in., że publikowane treści powinny prezentować się w taki sposób, by odbiorcy uważali je za oryginalne i przez to byli chętni do udostępniania tych postów. Według źródła 51 proc. osób może przestać obserwować dany kanał, jeśli publikacje wydadzą się nieistotne.

Zawartość komunikatu powinna być dostosowana do rodzaju platformy, na której zostaje on zamieszczony – podaje dalej źródło. Opisuje także, że treści publikowane na bieżąco pozwolą odbiorcom zaznajomić się z najnowszymi produktami marki i jej ofertą. 54 proc. klientów chce oglądać relacje wideo firm, które obserwują, a relacje na żywo przyciągają trzy razy więcej obserwujących.

Dalej czytamy także, że dobrym krokiem są też interakcje z innymi użytkownikami, np. przez wstawianie pozytywnych komentarzy czy zapraszanie do obejrzenia strony przez linkowanie. Istotna jest również odpowiednia strategia publikacji treści: trzeba obserwować, kiedy użytkownicy danego profilu są najbardziej aktywni i kiedy ich największa liczba zobaczy wpis firmy – podkreśla źródło. Ważna jest także rozpoznawalność – umieszczane informacje powinny mieć swój określony styl i charakter, by treści były identyfikowane z konkretną marką.

Co więcej, uwagę użytkowników przyciągają przede wszystkim zdjęcia i materiały wideo: 87 proc. użytkowników Facebooka angażuje się w posty, które posiadają grafiki lub filmy. Czytamy także, że ważne jest nagradzanie swoich obserwujących przez tworzenie dla nich konkursów i promocji, co pozwala na wchodzenie z nimi w bezpośrednie interakcje. (kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj