YouTube na swojej stronie głównej będzie promować filmy zawierające prawdziwe informacje na temat koronawirusa – podaje theverge.com. Jest to kolejny krok serwisu społecznościowego, jaki podejmuje on w walce z dezinformacją na temat COVID-19 – wcześniej dodał panele, przekierowujące użytkowników do wiarygodnych źródeł i pozwolił publikować reklamy sprawdzonym organizacjom pozarządowym w regionach dotkniętych pandemią.
Jak czytamy, filmy będą pochodzić z kanałów ekspertów i organizacji ds. zdrowia. Dzięki nim użytkownicy mają dostać łatwiejszy dostęp do faktów na temat choroby. Wideo, pojawiające się na stronie głównej, będą dobierane przez algorytm na podstawie setek elementów, takich jak istotność przekazywanych informacji, data dodania oraz region odbiorcy – tłumaczy źródło.
Jak informowaliśmy na PRoto.pl, w walkę z dezinformacją o koronawirusie zaangażowały się także Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Twitter i Snapchat. Facebook dodatkowo przekazał milion dolarów na wsparcie fact-checkerów oraz udostępnił WHO możliwość zamieszczania darmowych reklam. Sama Światowa Organizacja zdrowia przekazuje wiadomości również na TikToku. (ak)