poniedziałek, 25 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościSzef Facebooka najbardziej wpływowym człowiekiem brytyjskich mediów

Szef Facebooka najbardziej wpływowym człowiekiem brytyjskich mediów

Serwis guardian.co.uk opublikował listę 100 najbardziej wpływowych osobistości brytyjskich mediów. Pierwsze trzy miejsca przypadły kolejno szefom: Facebooka, Twittera i Google’a. Najwyżej sklasyfikowany PR-owiec, Max Clifford, znalazł się na 25. miejscu.

W pierwszej dziesiątce, poza Markiem Zuckerbergiem, Jackiem Dorsey’em z Twittera i Larrym Page’em z Google’a znalazł się jeszcze jeden przedstawiciel branży IT – Steve Jobs z Apple. Poza nim pojawiło się także trzech przedstawicieli mediów tradycyjnych – dyrektor generalny BBC Mark Thompson, wydawca Daily Mirror Paul Dacre oraz właściciel News Corp. Rupert Murdoch. Pierwszą dziesiątkę uzupełniają szef grupy marketingowej WPP Martin Sorrell, prezenter telewizyjny i wydawca Simon Cowell oraz sędzia Brian Levenson, prowadzący sprawę podsłuchiwania telefonów w News of the World.

„Jeszcze nigdy w jedenastoletniej historii rankingu jedno wydarzenie nie miało tak wielkiego wpływu na brytyjskie media, jak skandal związany z redakcją News of the Word” – czytamy w podsumowaniu zestawienia. „Rupert Murdoch zapisze się w historii jako najpotężniejszy magnat medialny naszych czasów, jednak ostatnie wydarzenia świadczą o wymianie starej gwardii”.

Na liście opublikowanej przez guardian.co.uk pojawiło się także 8 PR-owców. W zestawieniu najwyżej znalazł się Max Clifford, współpracujący z brytyjskimi gwiazdami. 31 miejsce zajął szef agencji Freud Communications Matthew Freud. Założyciel Brunshwick Group Allan Parker znalazł się na 65 miejscu. Paddy Harveson, człowiek odpowiedzialny za komunikację i PR w Clarence House, siedzibie walijskiej pary książęcej,  został umieszczony na 71 pozycji. W siedemdziesiątce znaleźli się też: współzałożyciel agencji Finsbury Rolad Rudd oraz Tim Bell, prezes Chime Communications. (ks)

Już 31 sierpnia PRAKTYCZNE SZKOLENIE z Facebooka z agencją Heureka!
Dowiedz się, jak działają zaawansowane narzędzia angażowania fanów i jak można ewaluować działania na FB.
Zapisz się już dzisiaj
Dowiedz się więcej o szkoleniu

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj