Serwis guardian.co.uk opublikował listę 100 najbardziej wpływowych osobistości brytyjskich mediów. Pierwsze trzy miejsca przypadły kolejno szefom: Facebooka, Twittera i Google’a. Najwyżej sklasyfikowany PR-owiec, Max Clifford, znalazł się na 25. miejscu.
W pierwszej dziesiątce, poza Markiem Zuckerbergiem, Jackiem Dorsey’em z Twittera i Larrym Page’em z Google’a znalazł się jeszcze jeden przedstawiciel branży IT – Steve Jobs z Apple. Poza nim pojawiło się także trzech przedstawicieli mediów tradycyjnych – dyrektor generalny BBC Mark Thompson, wydawca Daily Mirror Paul Dacre oraz właściciel News Corp. Rupert Murdoch. Pierwszą dziesiątkę uzupełniają szef grupy marketingowej WPP Martin Sorrell, prezenter telewizyjny i wydawca Simon Cowell oraz sędzia Brian Levenson, prowadzący sprawę podsłuchiwania telefonów w News of the World.
„Jeszcze nigdy w jedenastoletniej historii rankingu jedno wydarzenie nie miało tak wielkiego wpływu na brytyjskie media, jak skandal związany z redakcją News of the Word” – czytamy w podsumowaniu zestawienia. „Rupert Murdoch zapisze się w historii jako najpotężniejszy magnat medialny naszych czasów, jednak ostatnie wydarzenia świadczą o wymianie starej gwardii”.
Na liście opublikowanej przez guardian.co.uk pojawiło się także 8 PR-owców. W zestawieniu najwyżej znalazł się Max Clifford, współpracujący z brytyjskimi gwiazdami. 31 miejsce zajął szef agencji Freud Communications Matthew Freud. Założyciel Brunshwick Group Allan Parker znalazł się na 65 miejscu. Paddy Harveson, człowiek odpowiedzialny za komunikację i PR w Clarence House, siedzibie walijskiej pary książęcej, został umieszczony na 71 pozycji. W siedemdziesiątce znaleźli się też: współzałożyciel agencji Finsbury Rolad Rudd oraz Tim Bell, prezes Chime Communications. (ks)
Już 31 sierpnia PRAKTYCZNE SZKOLENIE z Facebooka z agencją Heureka!
Dowiedz się, jak działają zaawansowane narzędzia angażowania fanów i jak można ewaluować działania na FB.
Zapisz się już dzisiaj
Dowiedz się więcej o szkoleniu