środa, 22 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościZe świataWłochy będą wymagać potwierdzenia pobytu do wystawiania opinii?

Włochy będą wymagać potwierdzenia pobytu do wystawiania opinii?

Włoski parlament pracuje nad ustawą, według której serwisy z recenzjami podróży, takie jak Tripadvisor, będą miały obowiązek sprawdzenia, czy każda wystawiająca recenzję osoba faktycznie odwiedziła obiekt, który opisuje. Miałoby to służyć także zweryfikowaniu, czy dany gość nie otrzymał za pozytywną opinię wynagrodzenia – podaje edition.cnn.com. Jak pisze źródło, projekt ustawy ma poparcie Danieli Santanchè, włoskiej minister turystyki.

Każda opinia pojawiająca się w serwisach z recenzjami podróży będzie musiała zostać zweryfikowana za pomocą ważnego dowodu tożsamości, a osoba opisująca dany obiekt będzie miała za zadanie udowodnić, że odwiedziła lokal w ciągu dwóch tygodni od pozostawienia recenzji. Jak wynika z projektu ustawy, ma ona na celu ograniczenie nieuczciwej konkurencji, ujawnienie ukrytych reklam i uniknięcie oszustw – czytamy.

Santanchè, przedstawiając projekt, przekazała, że jest to ważny krok w kierunku ochrony przedsiębiorstw, który zagwarantuje uczciwy i przejrzysty rynek. Włoska minister turystyki dodała, że „interwencja regulacyjna” sprawi, że recenzje, które często są głównym czynnikiem decydującym o rezerwacji hotelu czy restauracji, będą zgodne z prawdą. To z kolei pomoże ochronić miejsca pracy i poprawić jakość turystyki – dowiadujemy się.

W projekcie ustawy uwzględniono również prawdo do odpowiedzi i żądania usunięcia złych opinii o hotelach lub restauracjach. Podmioty turystyczne będą mogły także ubiegać się o usunięcie wszelkich negatywnych recenzji – nawet tych prawdziwych – po dwóch lata, jeśli problem, który był opisywany w opinii, zostanie rozwiązany – informuje źródło.

Jak podaje edition.cnn.com, egzekwowaniem przepisów będzie zajmował się włoski Urząd Regulacji Komunikacji. Według niego nowe prawo sprawi, że nielegalne stanie się płacenie komuś za napisanie pozytywnej opinii lub oferowanie za nią korzyści, takich jak zniżki na usługi. Rzecznik jednostki poinformował CNN, że kodeksy postępowania dla menedżerów obiektów i wytyczne dotyczące monitorowania zgodności działań z ustawą nie zostały jeszcze ostatecznie ustalone.

Assoutenti, włoska organizacja non-profit, komentując projekt ustawy, przekazała, że regulacje powinny obejmować także serwisy społecznościowe, a nie jedynie strony z recenzjami. „Każda inicjatywa, która gwarantuje większą przejrzystość konsumentom w wyborze produktów i usług, jest mile widziana. Jednakże w ten sam sposób należy skuteczniej regulować sferę sieci społecznościowych, gdzie codziennie niezliczeni influencerzy i mikroinfluencerzy recenzują restauracje, kluby, spa i obiekty noclegowe przez treści, które wydają się osobistymi i bezinteresownymi opiniami, ale w rzeczywistości są efektem umów handlowych lub otrzymanych prezentów, które nie zawsze są jasno komunikowane publiczności” – dodała organizacja, cytowana przez źródło.

Ustawa na ten moment miałaby dotyczyć hoteli, restauracji i prywatnych stron. Istnieje jednak szansa na to, że w przyszłości zostanie rozszerzona na towary i usługi, w tym recenzje zamieszczane w dużych międzynarodowych serwisach – czytamy. (ao)

Źródło: edition.cnn.com, Italy will need proof your hotel was really that bad under proposed new law, Barbie Latza Nadeau, 15.01.2025

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj