Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Circle K rusza z „Tygodniem życzliwości”. Stacja paliw nagłaśnia problem agresji wobec pracowników. w styczniu 2025 roku circle k ruszyło z „tygodniem życzliwości”, który rozpoczyna kampanię promowaną hasłem „bądźmy życzliwi”. ma ona za zadanie nagłośnić problem agresji klientów wobec pracowników. w ramach specjalnego tygodnia firma będzie promowała na swoich stacjach kulturę życzliwości międzyludzkiej, a także wspierała pracowników w radzeniu sobie w trudnych relacjach z klientami. jak podkreśla circle k, agresja słowna i fizyczna staje się coraz większym problemem społecznym w polsce. z badania przeprowadzonego wśród pracowników sieci stacji paliw wynika, że aż 61 proc. z nich spotkało się z niewłaściwym zachowaniem klientów, a 40 proc. obsługi miało z nim do czynienia codziennie lub co najmniej raz w tygodniu. do takich nieodpowiednich reakcji należą m.in. przeklinanie (spotkało się z nim 69 proc. pracowników), unikanie płatności (36 proc.), groźby słowne (33 proc.), a także inne formy przemocy, które wskazało 5 proc. osób obsługujących klientów. dane wskazują także, że liczba takich zachowań znacząco wzrosła po pandemii covid-19 i nadal się zwiększa. w ramach inicjatywy od 25 stycznia 2025 roku klienci mogą otrzymać na stacjach circle k naklejki z życzliwym przesłaniem. przygotowano także działania specjalnie dla pracowników, którzy wezmą udział w szkoleniach z zakresu reagowania i radzenia sobie w trudnych sytuacjach. „kampanię »bądźmy życzliwi« realizujemy w naszej sieci w europie i ameryce północnej już od trzech lat, jednak w tym roku będzie miała ona wyjątkowy charakter. rozpoczyna ją tzw. »tydzień życzliwości«, w ramach którego będziemy prowadzili działania w naszych sklepach na całym świecie, w tym również w polsce. liczymy, że nasza inicjatywa nie tylko pomoże nam skutecznie nagłośnić problem agresji wobec pracowników obsługi klienta i promować kulturę życzliwości, ale także zachęci inne firmy z różnych segmentów rynku do realizacji podobnych działań w naszym kraju” – komentuje maria pertkiewicz, dyrektor ds. personalnych w circle k polska. akcja „bądźmy życzliwi” jest wynikiem ponaddwuletnich badań circle k dotyczących bezpieczeństwa i nękania w pracy, w których do tej pory wzięło udział ponad 10 tys. pracowników firmy. wskazywali oni, że nękanie nadal stanowi problem dla wielu osób. pracownicy zadeklarowali jednak, że sami widzą postęp w tym obszarze. jak podaje circle k, w ostatniej edycji badania osoby zatrudnione w firmie twierdziły, że są bardziej świadome, gdzie szukać wsparcia w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami. circle k w ramach akcji wdrożyło rozwiązania, które mają za zadanie zapewnić pracownikom poczucie bezpieczeństwa i wsparcia w pracy. objęły one m.in. szkolenia zespołów i kadry kierowniczej w zakresie zapobiegania nękaniu i jego deeskalacji, wprowadzenie uproszczonych mechanizmów zgłaszania incydentów, wsparcie infolinii, kampanie uświadamiające klientów w celu promowania szacunku dla personelu oraz zapewnienie pracownikom pomocy przez programy wsparcia circle k. (ao).
W styczniu 2025 roku Circle K ruszyło z „Tygodniem życzliwości”, który rozpoczyna kampanię promowaną hasłem „Bądźmy życzliwi”. Ma ona za zadanie nagłośnić problem agresji klientów wobec pracowników. W ramach specjalnego tygodnia firma będzie promowała na swoich stacjach kulturę życzliwości międzyludzkiej, a także wspierała pracowników w radzeniu sobie w trudnych relacjach z klientami.
Jak podkreśla Circle K, agresja słowna i fizyczna staje się coraz większym problemem społecznym w Polsce. Z badania przeprowadzonego wśród pracowników sieci stacji paliw wynika, że aż 61 proc. z nich spotkało się z niewłaściwym zachowaniem klientów, a 40 proc. obsługi miało z nim do czynienia codziennie lub co najmniej raz w tygodniu. Do takich nieodpowiednich reakcji należą m.in. przeklinanie (spotkało się z nim 69 proc. pracowników), unikanie płatności (36 proc.), groźby słowne (33 proc.), a także inne formy przemocy, które wskazało 5 proc. osób obsługujących klientów. Dane wskazują także, że liczba takich zachowań znacząco wzrosła po pandemii Covid-19 i nadal się zwiększa.
W ramach inicjatywy od 25 stycznia 2025 roku klienci mogą otrzymać na stacjach Circle K naklejki z życzliwym przesłaniem. Przygotowano także działania specjalnie dla pracowników, którzy wezmą udział w szkoleniach z zakresu reagowania i radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
„Kampanię »Bądźmy życzliwi« realizujemy w naszej sieci w Europie i Ameryce Północnej już od trzech lat, jednak w tym roku będzie miała ona wyjątkowy charakter. Rozpoczyna ją tzw. »Tydzień życzliwości«, w ramach którego będziemy prowadzili działania w naszych sklepach na całym świecie, w tym również w Polsce. Liczymy, że nasza inicjatywa nie tylko pomoże nam skutecznie nagłośnić problem agresji wobec pracowników obsługi klienta i promować kulturę życzliwości, ale także zachęci inne firmy z różnych segmentów rynku do realizacji podobnych działań w naszym kraju” – komentuje Maria Pertkiewicz, dyrektor ds. personalnych w Circle K Polska.
Akcja „Bądźmy życzliwi” jest wynikiem ponaddwuletnich badań Circle K dotyczących bezpieczeństwa i nękania w pracy, w których do tej pory wzięło udział ponad 10 tys. pracowników firmy. Wskazywali oni, że nękanie nadal stanowi problem dla wielu osób. Pracownicy zadeklarowali jednak, że sami widzą postęp w tym obszarze. Jak podaje Circle K, w ostatniej edycji badania osoby zatrudnione w firmie twierdziły, że są bardziej świadome, gdzie szukać wsparcia w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami.
Circle K w ramach akcji wdrożyło rozwiązania, które mają za zadanie zapewnić pracownikom poczucie bezpieczeństwa i wsparcia w pracy. Objęły one m.in. szkolenia zespołów i kadry kierowniczej w zakresie zapobiegania nękaniu i jego deeskalacji, wprowadzenie uproszczonych mechanizmów zgłaszania incydentów, wsparcie infolinii, kampanie uświadamiające klientów w celu promowania szacunku dla personelu oraz zapewnienie pracownikom pomocy przez programy wsparcia Circle K. (ao)