Jak wynika z badania niezależnej grupy badawczej Pew Research Center, zamieszczanie informacji w mediach społecznościowych nie zawsze gwarantuje, że dotrze ona do dużej liczby czytelników. Facebook i Twitter są traktowane jako źródło informacji, jednak czytelnicy częściej polegają na stronach stacji i serwisów informacyjnych lub poszukują informacji poprzez wprowadzanie słów kluczowych w wyszukiwarkach.
Jedynie 9 proc. respondentów, korzystających z urządzeń cyfrowych do przeglądania informacji, przyznało, że te ostatnie znajduje za pośrednictwem Facebooka lub Twittera. Ankietowani najczęściej korzystają ze stron redakcji, stacji i agencji informacyjnych bezpośrednio lub przy pomocy aplikacji (36 proc.). 32 proc. polega na wyszukiwarkach typu Google, znajdując wiadomości za pomocą słów kluczowych. 29 proc. korzysta z serwisów gromadzących informacje.
Z pary Twitter-Facebook, jako źródło informacji, częściej wybierany jest ten drugi serwis. 7 proc. respondentów przyznało, że często korzysta z niego do wyszukiwania wiadomości. W przypadku Twittera ten odsetek wynosi już tylko 3 proc. Oba serwisy, jako źródła informacji, funkcjonują także w inny sposób. Użytkownicy Facebooka pozyskują wiadomości głównie dzięki postom zamieszczonym przez znajomych i rodzinę (70 proc.). Jedynie 13 proc. korzysta z linków zamieszczanych przez dziennikarzy oraz media informacyjne na własnych fanpage’ach. W przypadku Twittera z postów rodziny i znajomych korzysta 36 proc. internautów, a z wpisów zamieszczanych przez media i samych dziennikarzy – 27 proc. (ks)