Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez firmę Awarness Inc, 54 proc. marketingowców zajmujących się również marketingiem w serwisach społecznościowych nie posiada oddzielnego budżetu na tego typu działania . Przeważnie zarządzają oni małymi zespołami liczącymi do 3 osób.
Głównym wyzwaniem, przed którym staje branża marketingu społecznościowego dotyczy sposobu mierzenia skuteczności działań. Najpowszechniej stosowany miernikiem efektywności działań promujących daną markę jest liczba fanów i obserwujących na Facebooku i Twitterze (stosuje go 96 proc. ankietowanych). 89 proc. bierze pod uwagę ruch na stronie, dla 84 proc. istotna jest natomiast liczba wzmianek w serwisach społecznościowych o danej firmie czy produkcie.
O co najbardziej troszczą się marketingowcy? Jak wynika z badania, najwięcej uwagi przykładają do obecności w mediach społecznościowych (96 proc.) i kwestii jej zwiększenia (66 proc.). 78 proc. poszukuje natomiast sposobów na lepsze zaangażowanie internautów. Połowa ankietowanych stara się także zintegrować marketing społecznościowy z pozostałymi działaniami marketingowymi. (ks)