Aktywność w serwisach społecznościowych nie jest już traktowana jako dodatek do innych działań, lecz konieczność. Jak skutecznie udowodnić klientom, że nakłady na ten cel nie pójdą na marne? Na to pytanie odpowiada w serwisie prnewsonline.com Don Batholomew z agencji Ketchum.
Jak tłumaczy Bartholomew, proces zaczyna się od zrozumienia i zdefiniowana potrzeb biznesowych klienta. Wtedy można ustalić kluczowe wskaźniki efektywności związane z celem biznesowym. Następny krok to ustalenie celów działań w mediach społecznościowych i sprawdzenie, czy są one powiązane z kluczowymi wskaźnikami efektywności biznesowej. Na końcu pozostaje jeszcze określenie parametrów, które będą związane z ustalonymi celami.
Jak media społecznościowe wpływają na wyniki osiągane przez firmę? Bartholomew podaje dwa przykłady. Wiele firm wykorzystuje serwisy społecznościowe jako serwisy obsługi klienta. W takiej sytuacji zmniejszenie liczby osób zajmujących się w firmie mediami społecznościowymi będzie miało określony i widoczny wpływ na funkcjonowanie całego biznesu. Firmy coraz częściej traktują media społecznościowe jako narzędzie motywujące i integrujące pracowników. W tym przypadku działania w mediach społecznościowych przekładają się na rzadsze zmiany kadrowe i tym samym mniejsze koszty rekrutacji. (ks)