sobota, 21 września, 2024
Strona głównaAktualnościFilantropia inaczej

Filantropia inaczej

„Powszechny wizerunek polskiego biznesu nie jest dobry” – takimi słowami zaczyna się artykuł na temat CSR-u autorstwa Zbigniewa Bierzańskiego w Gazecie BCC. „Złą prasę” biznesowi robią przedsiębiorstwa, których karygodne praktyki są nagłaśniane przez media. W dalszej części artykułu autor przypomina definicję mecenatu i filantropii, podkreślając ich bezinteresowny charakter – cechę odróżniająca je od sponsoringu. W rzeczywistości jednak dzisiejsza filantropia jest mało wiarygodna i wątpliwe jest to, czy „bierze się z autentycznego ukochania ludzi”. Poprzez traktowanie filantropii i społecznego zaangażowania biznesu, marketingu etc. jako publicznej „prowizji” przynoszącej korzyści wyłącznie firmie powstała dwuznaczność tych pojęć. „Potrzeba pewnej wnikliwości, by odróżniać etyczny biznes od biznesu tylko manifestującego etyczne zasady” – pisze Bierzański.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj