27 lipca Google udostępniło możliwość publikowania rozszerzonych reklam AdWords. Jak podaje sama firma – jest to jedna z największych zmian, jakie wprowadziła w kreacjach reklamowych od czasu premiery AdWords ponad 15 lat temu. Czym różnią się nowe reklamy od tych standardowych? I co te zmiany oznaczają dla reklamodawców i użytkowników? Sytuację komentuje Piotr Dębowski, dyrektor działu SEM w agencji Veneo.
Rozszerzone reklamy tekstowe zaprojektowane zostały z myślą o urządzeniach mobilnych i uwzględniają potrzeby zarówno użytkowników, jak i reklamodawców. Umożliwiają tworzenie o 50 proc. dłuższych tekstów reklamowych, co według badań Google, skutkuje również zwiększeniem CTR o średnio 20 proc.
Rozszerzone reklamy tekstowe są podobne do standardowych reklam AdWords, do których użytkownicy już przywykli, ale różnią się od nich w kilku kluczowych kwestiach.
Po pierwsze do dyspozycji reklamodawców Google oddaje dwa pola nagłówka zamiast jednego. Nagłówek może teraz zawierać do 60 znaków, zamiast standardowych 25. Nagłówki wyświetlą się obok siebie, natomiast na urządzeniach mobilnych mogą być wyświetlane w dwóch wierszach. Kolejną zmianą jest połączenie dwóch linii tekstu (z 35 znakami) w jedno pole, umożliwiające wpisanie 80 znaków tekstu. Dzięki czemu można lepiej dopasować przekaz reklamy.
Innym udogodnieniem jest oparcie domeny wyświetlanego adresu URL na domenie adresu końcowego. W rozszerzonych reklamach tekstowych, podczas tworzenia nowej reklamy nie będzie konieczności wpisywania wyświetlanego adresu URL. AdWords użyje domeny z końcowego adresu URL, a następnie umożliwi dołączenie do niej maksymalnie dwóch nowych opcjonalnych pól „Ścieżka”. Pola te zostaną dodane do wyświetlanego adresu URL po nazwie domeny.
W myśl zasady „mobile first” nowe reklamy są zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych. Podczas tworzenia reklamy, nie trzeba już wybierać opcji dla urządzenia mobilnego, a wszystkie wprowadzane zmiany ujrzymy od razu w podglądzie dla formatu na komputery i komórki.
Dotychczasowe reklamy AdWords będą dostępne do 26 października 2016 roku. Do tego czasu jest możliwość tworzenia zarówno standardowych reklam, jak i nowych, rozszerzonych. To daje możliwość prowadzenia testów A/B i sprawdzenia, w jaki sposób wykorzystać dodatkową przestrzeń i zoptymalizować treść reklamy, aby uzyskiwać jak najlepsze efekty.
Piotr Dębowski
Dyrektor działu SEM w agencji Veneo. Posiada 10-letnie doświadczenie w marketingu internetowym. Prowadzi szkolenia z zakresu SEO oraz kampanii Adwords. Zajmował się pozycjonowaniem witryn internetowych dla ponad 600 marek. Posiada szerokie umiejętności i doświadczenie w prowadzeniu oraz optymalizacji kampanii reklamowych, certyfikowany specjalista Google AdWords. Zajmuje się również analityką internetową, optymalizacją serwisów WWW oraz promocją marek w obszarze social media i WOMM.