Do tegorocznej edycji konkursu Złote Formaty zgłoszono 210 projektów reprezentujących 103 miasta i regiony. 62 projekty dotyczyły kategorii wydawnictwo, 36 projektów – kategorii plakat, 44 – strona www, a 67 projektów – kategorii event-wydarzenie specjalne. Zarówno liczba projektów, jak i samorządów je zgłaszających podwoiła się w porównaniu do I edycji konkursu w 2007 roku.
Miasta i regiony walczyć będą o nagrodę główną – outdoorową kampanię reklamową o wartości 100 tys. zł w każdej z czterech kategorii konkursowych ufundowaną przez grupę Ströer – organizatora i pomysłodawcę Festiwalu Promocji Miast i Regionów. Przyznane zostaną także wyróżnienia. W tegorocznej edycji dodatkową nagrodę w wysokości 10 tys. zł ufundował Związek Miast Polskich. Wyróżnienie przyzna także jeden z patronów medialnych – TVP Info.
Konkurs zostanie rozstrzygnięty 22 kwietnia podczas uroczystej Gali Festiwalu w hotelu Sheraton. Projekty oceni jury, w którego skład weszli eksperci z zakresu budowania marek miast, komunikacji społecznej i marketingowej, przedstawiciele środowisk akademickich oraz osobistości i postacie życia publicznego, m.in. prof. Andrzej Szromnik – Prorektor Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Alicja Grenda – zastępca dyrektora Biura ds. Promocji i Współpracy Zagranicznej Związku Miast Polskich, Janusz Malinowski – prezes zarządu Ströer Polska, Paweł Niziński – dyrektor kreatywny Good Brand oraz Paweł Kastory – prezes Stowarzyszenia Agencji Reklamowych CEO Corporate Profiles DDB, Magda Florek – adiunkt w Katedrze Handlu i Marketingu w Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Adam Mikołajczyk – dyrektor zarządzający Brief for Poland. Wortal PRoto jest patronem medialnym wydarzenia.(psp)