17 kwietnia w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie miał miejsce warsztat kreatywny w ramach drugiej edycji Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”.
Celem Warsztatu Kreatywnego było zainspirowanie oraz przygotowanie młodych ludzi do zaplanowania własnej kampanii społecznej promującej profilaktykę raka szyjki macicy. Praktycy i teoretycy ze świata marketingu oraz psychologii reklamy poprowadzili zajęcia dla ponad 500 uczniów i nauczycieli. O pułapkach, na które narażeni są twórcy reklam społecznych, mówiła Dominika Maison z Katedry Psychologii Osobowości Uniwersytetu Warszawskiego. Zasady przygotowywania briefu kreatywnego oraz teorię projektowania kampanii społecznych zaprezentowała Katarzyna Masewicz – niezależny konsultant i strateg, wcześniej związana z Leo Burnett i McCann Ericsson. Szczegóły związane z warsztatem projektowania skutecznej kampanii przedstawił Jacek Pawlak z Touchpoint RC. Na zakończenie uczestnicy spotkania otrzymali certyfikaty uczestnictwa.
Młodzież, która brała udział w warsztacie ma za zadanie opracowanie własnego pomysłu na kampanię zachęcają do badań profilaktycznych. Projekty można nadsyłać do 10 maja, a oceni je jury w składzie: Jacek Pawlak oraz Katarzyna Masewicz przy wsparciu Dominiki Maison, które do końca maja wyłoni dziesięć najlepszych prac.
Na początku czerwca rozpocznie się ostatni etap wyłaniania zwycięzcy. Na stronie internetowej www.mamhakanarka.pl, opublikowane będzie 10 najlepszych pomysłów na kampanię, wtedy również rozpocznie się głosowanie na nagrodę publiczności. Następnie jury wyłoni zwycięski pomysł, który zostanie opracowany przez specjalistów i zrealizowany jako ogólnopolska kampania promująca profilaktykę raka szyjki macicy.
Patronat merytoryczny nad „Mam Haka na Raka” objęła Polska Unia Onkologii, a partnerem strategicznym jest firma GlaxoSmithKline. Ze względu na charakter zadania konkursowego związanego tematycznie z branżą marketingową i public relations w II etap programu zaangażowały się również portal PRoto i magazyn Press, a także Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej (SAR), którego członkowie prowadzili Warsztat Kreatywny i byli odpowiedzialni za jego merytoryczną stronę. (psp)