piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościContent marketing. Podsumowanie 2017

Content marketing. Podsumowanie 2017

Coraz więcej marek zaczyna doceniać działania contentmarketingowe. Eksperci twierdzą, że marketing treści w 2017 roku został zdominiowany przez wideo. Na co jeszcze zwracają uwagę?

Grzegorz Miłkowski, CEO w ContentHouse

W 2017 roku content marketing był w internecie jedną z wiodących form komunikacji. Większość liczących się marek zaczęła realizować bądź szerzej rozwijać (jeżeli była to kontynuacja działań z poprzednich lat) działania contentowe. Wynika to m.in. z faktu wyższej świadomości firm na temat mierzalności content marketingu oraz możliwości dokładnego sprawdzenia, jak zainwestowany budżet w tę formę komunikacji realnie konwertuje na biznes i sprzedaż.

Osoby odpowiedzialne za marketing i rozwój komunikacji w firmach uświadomiły sobie, że komunikacja marketingowa w oparciu o pożądaną przez odbiorców – naszych potencjalnych klientów – treść jest często tańsza oraz dużo bardziej skuteczna niż inne formy reklamy.

Ma to znaczenie szczególnie w świecie cyfrowym, gdzie każdy internauta ma do dyspozycji wachlarz narzędzi, pozwalających sprawdzić, gdzie można nabyć najlepszy produkt.

Content marketing AD 2017 to też dominacja formatów wideo w komunikacji. Marki zaczęły wykorzystywać content filmowy, np. w social mediach jako tańszą, lepiej targetowaną i skuteczniejszą alternatywę dla standardowych kampanii „spotowych” w telewizji. Mijający rok pozwolił nam doświadczyć, również w Polsce, ambitniejszych – jeżeli chodzi o jakość i ideę kreatywną – formatów filmowych w komunikacji cyfrowej.

Podsumowując, w żołnierskich słowach można powiedzieć, że był to rok mierzalnej i multimedialnej treści, która konwertowała na biznes markom, które zdecydowały się z niej mądrze korzystać.

Adrianna Kubik-Przybył, Content Marketing Director w They.pl

Na polskim rynku na pewno warto docenić kontynuację „Legend Allegro”, a także aktywność takich marek jak Wyborowa, Tymbark czy IKEA. Kolejny rok z rzędu w content marketing inwestują również platformy e-commerce, które wiedzą, jak skutecznie wykorzystać takie działania do realizowania celów biznesowych.

Przykład? Airbnb i ich system tworzenia własnych treści. Chodzi tu nie tylko o content digital, czyli wideo, poradniki czy aplikacje, które Airbnb wciąż konsekwentnie rozwija, ale także o własny, papierowy magazyn – Airbnbmag. Publikacja wprowadzona w 2017 roku jest wynikiem wnikliwej analizy danych pozyskanych za pośrednictwem platformy i staje się inspiracją do małych i wielkich podróży. Takie działania sprawiają, że Airbnb umacnia swoją pozycję jako platforma e-commerce, marketplace, a także wydawca treści.

Za najważniejsze wydarzenie 2017 roku uznałabym projekt „Fearless Girl” oraz jego sukces na festiwalu kreatywności w Cannes. W nadchodzącym roku spodziewam się na pewno rewizji modelu współpracy marek z influencerami w obszarze tworzenia treści i ich zaangażowania w projekty marketingowe.

Wojciech Martyński, Content Manager w InterviewMe.pl

Rok 2017 był rokiem wideo w content marketingu. Ta forma jest już nieodłącznym elementem komunikacji z klientem, a czasami jedynym kanałem, przez który można trafić do młodszego pokolenia. Firmy coraz chętniej współpracują nie tylko ze znanymi youtuberami, ale również wideo influencerami, którzy mają znacznie mniejsze grono widzów, ale specjalizują się w konkretnej dziedzinie.

Na sile zyskuje też trend bycia na żywo lub „prawie” na żywo. Myślę tutaj m.in. o InstaStory na Instagramie, które sprawiło, że Snapchat zyskał potężnego konkurenta. Budowanie marki przez bycie w stałym kontakcie z klientem w wyniku tego typu relacji, stało się podstawą content marketingu.

Na szczęście wideo nie wyparło jeszcze treści tekstowych, które cały czas zyskują na jakości. Pierwsze pozycje w Google nadal są kluczowe w promocji produktów. Jednak obecnie, aby je zdobyć, trzeba tworzyć „10 x lepszy” content od konkurencji i w 100 proc. wyczuć intencje internautów poszukujących pomocy.

Widać, że klienci stają się coraz bardziej świadomi i preferują firmy, które prowadzą z nimi szczery dialog, nie sprzedają na siłę, tylko „przy okazji”.

Zebrała Paulina Piotrowska

Paulina Piotrowska. Młodsza redaktor w PRoto.pl. Interesuje się marketingiem sportowym, mediami społecznościowymi, kryzysami wizerunkowymi i tematyką lifestylową. Absolwentka dziennikarstwa i medioznawstwa ze specjalnością public relations i marketing medialny na Uniwersytecie Warszawskim.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj