24 marca 2011r. w Multikinie w Złotych Tarasach odbyła się pierwsza w Polsce konferencja dotycząca tabletyzacji rynku prasy i książek oraz potencjału biznesowego tabletów. Organizatorem konferencji był magazyn marketingu i sprzedaży Brief.
Konferencja skierowana była przede wszystkim do wydawców prasy oraz książek, domów mediowych, agencji reklamowych, agencji PR, agencji interaktywnych, instytutów badawczych oraz działów marketingu w firmach. W programie konferencji znalazły się zagadnienia: wprowadzenie do rynku tabletów i aplikacji tabletowych w Polsce i na świecie, nowe możliwości
i narzędzia dla wydawców oraz marketerów, korzyści dla czytelnika i wydawcy oraz reklamodawcy, płynące m.in. ze wzbogaconego kontentu oraz interaktywnych reklam.
„Jesteśmy obecnie świadkami tabletyzacji prasy. Niesie to ze sobą wielkie możliwości, ale trzeba umieć je wykorzystać. Dla magazynu „Brief”, istniejącego na polskim rynku od 11 lat, to przełomowy etap jeszcze bardziej interaktywnego zaangażowania czytelników.” – mówił Grzegorz Kiszluk, prezes zarządu Wydawnictwa AdPress.
Na zakończenie konferencji odbyła się debata, której celem było przeanalizowanie tabletu jako narzędzia działań marketingowych. Uczestnicy starali się odpowiedzieć na pytania dotyczące planowania mediów i badanie efektywności reklam na tabletach. Dyskusję poprowadziła Olga Kozierowska, redaktor naczelna Magazynu Brief. Uczestnikami panelu byli: Krzysztof Beniowski (AdPlayer i HandyNet), Marcin Dec (Initiative), Łukasz Kawęcki (Optizen Labs), Grzegorz Kiszluk (Brief), Dominik Komar (Mindshare), Adam Wojdyło (Polskie Badania Czytelnictwa).
Prelegenci konferencji podjęli następujące zagadnienia:
Tablet – brakujące ogniwo?
Prelegent: Marcin Bobowicz, Kierownik projektów, Dział Rozwoju Biznesu, Wirtualna Polska
Wystąpienie dotyczyło umiejscowienia tabletów w cyfrowej teorii ewolucji, konkurencyjność tabletów w stosunku do komputerów PC i smartphone’ów. Prowadzący scharakteryzował i rozróżnił potencjalnych i wirtualnych odbiorców. Podjął również próby odnalezienia potencjalnych ścieżek rozwoju urządzeń i aplikacji.
Tablety na świecie i w Polsce
Prelegent: Łukasz Kawęcki, Prezes Zarządu Optizen Labs
Tematem wystąpienia był rozwój tabletów i aplikacji w Polsce i na świecie.
Nowe możliwości dla marketerów i wydawców
Prelegent: Łukasz Kawęcki, Prezes Zarządu Optizen Labs
Wystąpienie poświęcone było nowym możliwościom dla marketerów i wydawców, w związku z upowszechnianiem się tabletów. Prowadzący dokonał przeglądu tabletowych publikacji z obszaru custom publishing, corporate publishing, a także gazet, które nigdy nie ukazały się jako wersje drukowane lub powróciły na rynek, ale już tylko w postaci edycji cyfrowej. Prowadzący podjął próbę odpowiedzi na pytanie jak wydawcy i reklamodawcy mogą wykorzystywać interaktywne aplikacje prasowe i jak może wyglądać reklama na tablecie. Podczas wystąpienia pokazane zostały pierwsze tabletowe reklamy z polskiego rynku.
Innowacje w procesach wydawniczych
Prelegent: Paweł Molga, Channel Media & Publishing Account Manager, Adobe
Podczas wytąpienia prowadzący omówił proces przygotowania interaktywnej reklamy w środowisku Adobe Digital Publishing Suite, modele dystrybucji, korzyści dla wydawców i reklamodawców wynikające z interaktywnych reklam i aplikacji (monetyzacja kontentu) oraz mierzenie efektywności reklam. Zaprezentowane zostało również oprogramowanie Adobe InDesign CS5 oraz usługa Digital Publishing Suite, które pozwala firmom wydawniczym projektować nowy rodzaj czasopism elektronicznych, których odbiorcy uzyskają dostęp do bogatszych, bardziej dynamicznych materiałów.
Reklama w urządzeniach mobilnych
Prelegent: Krzysztof Beniowski, Dyrektor Sieci AdPlayer i HandyNet
Wystąpienie miało na celu przedstawienie podstawowych mechanizmów reklamowych, które można wykorzystać w przypadku mobile marketingu oraz uzmysłowienie marketerom, jak istotna jest różnica pomiędzy aplikacjami reklamowymi, a aplikacjami narzędziowymi.
Konferencję poprowadziła Redaktor naczelna Magazynu „Brief” – Olga Kozierowska.
Partnerami konferencji byli: Adobe, Optizen Labs, Wirtualna Polska, Agora i Polskie Badania Czytelnictwa.
Patronami medialnymi było PRoto. pl i Radio PiN.