18 czerwca w Rzeczpospolitej ukazała się kolejna edycja „Odpowiedzialny Biznes – Kompendium CSR”. Tematem przewodnim Kompendium jest Polska na światowej mapie odpowiedzialności i zaangażowania biznesu.
Już we wprowadzeniu Sekretarz Generalny ONZ, Ban Ki-moon docenia rosnące zaangażowanie polskiego biznesu i zwraca uwagę na konferencję Rio+20 i Rok Zrównoważonej Energii dla Wszystkich.
„Liczę na to, że Polska przyczyni się w zdecydowanym stopniu do realizacji tych śmiałych planów. Pragnę zachęcić polskich ludzi biznesu i przedsiębiorców, aby pokazali światu, co Polska potrafi. Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w dążeniu do sukcesu w Rio oraz do zrównoważonej przyszłości dla wszystkich ludzi – przyszłości, jakiej pragniemy” – pisze Ban Ki-moon, Sekretarz Generalny ONZ.
Za koncepcję merytoryczną publikacji i redakcję odpowiada Katarzyna Jędrzejewska, laureatka Pióra Odpowiedzialności 2012, o ekotrendach w Polsce i Europie pisze Magdalena Krukowska – laureatka Pióra Odpowiedzialności 2011. Wiodący temat publikacji „Polska na światowej mapie odpowiedzialności i zaangażowania biznesu” omawiany jest także przez pryzmat światowych standardów, oddolnych inicjatyw interesariuszy, odpowiedzialnego inwestowania i wyboru strategii korporacji na lokalnych rynkach. O filantropii w Polsce na tle świata pisze Akademia Rozwoju Filantropii.
W Kompendium znaleźć można także wypowiedzi Stefana Crets’a, Executive Director’a CSR Europe i Grażyny Henclewskiej, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki.
„Po raz ósmy wydajemy publikację, która ma największy udział treści merytorycznych spośród masowych publikacji piszących o CSR i CCI. Jeśli do tego dodać, że jest to z ww. najbardziej odpowiedzialna publikacja, że studiom przypadków naszych Partnerów jest bliżej do edukujących case studies, a nie laurkowych advertoriali, dodać, że Kompendium jest najszerzej dystrybuowanym tytułem na ten temat w Polsce, wprowadzenie przygotowuje sam Sekretarz Generalny ONZ i dodać nasze standardowe rubryki jak Kalendarz CSR to są powody, aby tytuować dodatek słowami Kompendium CSR” – powiedział PRoto.pl Marek Kłopotowski, koordynujący prace nad publikacją.
Patronami medialnymi Kompendium CSR są: PRoto.pl, BIZON, Biznes Odpowiedzialny i Nowoczesny w Radiu PiN.