W Przeglądzie Technicznym można znaleźć informację o tym, że polskie stanowisko na Światowej Wystawie EXPO 2005 w Japonii było „najchętniej odwiedzaną ekspozycją narodową”. Jak pisze Jerzy Bojanowicz, polski projekt miał za zadanie zwiększyć rozpoznawalność naszego kraju na świecie oraz przyciągnąć potencjalnych turystów i inwestorów.
„(…) Polski pawilon cieszył się ogromnym zainteresowaniem zwiedzających – 26 sierpnia odwiedził go milionowy gość. Wielofunkcyjna budowla z oryginalną wiklinową fasadą zdecydowanie wyróżniała się na tle ekspozycji innych krajów i wzbudzała zachwyt prominentnych gości” – czytamy w dwutygodniku. Udział Polski w wystawie nie ograniczał się do prezentacji w pawilonie. Zorganizowano także spotkania z inwestorami, misje gospodarcze, seminaria dla przedstawicieli japońskich biur turystycznych, koncerty i festiwal polskich filmów. Wszystkie działania zostały poprzedzone badaniami dotyczącymi wizerunku Polaków i oczekiwań Japończyków w stosunku do wystawy.