W świecie, w którym zmiany są ciągłe i często nieprzewidywalne próba określenia, jakie umiejętności i kompetencje będą potrzebne za kilka lat i planowanie na tej podstawie ścieżek rozwoju, sprawdza się w coraz mniejszym stopniu. Odpowiedzią na te zmiany jest „Edu.biznes, Innowacje, Inspiracje, Rozwój” – forum uczenia się w biznesie, które odbędzie się 5 czerwca 2013 r. w Pure Sky Club, przy ul. Złotej 59 w Warszawie (Budynek Skylight).
Dowiedz się, w jaki sposób zdobyć przewagę konkurencyjną na rynku poprzez świadome kształtowanie organizacji uczącej się. Jak, w zgodzie z globalnymi trendami, wykorzystywać zarówno formalne, jak i nieformalne sposoby zdobywania wiedzy.
Będziemy dyskutować m. in. o social learning, social media, workplace 2020 i świecie VUCA.
Gośćmi specjalnymi Forum będą:
– Bruno Rouffaer – wybitny ekspert w dziedzinie HR i doradca kadry zarządzającej światowych koncernów, który opowie o tym jakie wyzwania pojawią się w miejscu pracy w 2020 r. kiedy to w organizacjach spotka się 5 generacji pracowników
– Frédéric Williquet – Business & People Interactions Architect, który przybiży nam metody efektywnego uczenia się w świecie V.U.C.A. (Volatility, uncertainty, complexity and ambiguity)
– Dean Sanders – Założyciel GoodBrand, autor wielu programów CSR czołowych światowych firm, uznany wykładowca The Sustainable Enterprise Academy na Uniwersytecie Karoliny Północnej, który powie o tym jak nowe wyzwania społeczne, środowiskowe i ekonomiczne przełożą się na potrzeby (i metody) szkoleniowe w organizacjach.
– Perry Timms – Entuzjasta i praktyk HR, członek-założyciel CIPD, w 2012 na 7 pozycji Top 20 HR Power Tweeters według „People Management Magazine” pokaże jak efektywnie uczyć się poprzez działanie.
„Uczenie się w firmach coraz mniej polega na długofalowym planowaniu kompetencji i szkoleniach, a coraz bardziej na tworzeniu takiego środowiska pracy, w którym ludzie czują się bezpiecznie i chcą dzielić się posiadaną wiedzą z innymi. Uczenie się to doświadczenie społeczne, współpraca. Środowisko pracy, w którym kara się jeszcze za błędy i za nieudane projekty zabija kreatywność, nie pozwala na prawdziwą innowacyjność, tak niezbędną w dzisiejszym, błyskawicznie zmieniającym się świecie” – mówi Marta Machalska, prezes zarządu SEKA.edu
„Nasze społeczeństwo stoi przed szeregiem wyzwań, które całkowicie zmienią obraz uczenia się i przepływu wiedzy w organizacjach. Postęp technologiczny jest niebywale szybki. Nikt nie jest w stanie przewidzieć, w którą dokładnie stronę pójdzie. Troska o przyszłość naszej planety wymusza zachowania dążące do redukcji emisji CO2 i oszczędzania zasobów. Rośnie rola kapitału społecznego, który coraz częściej staje się środkiem do budowania kapitału intelektualnego. Ewoluują wartości, pracownicy coraz bardziej cenią równowagę pomiędzy pracą, a życiem osobistym. Wreszcie coraz mniejszą wagę w biznesie odgrywa sformalizowana wiedza, a coraz większą mądrość i tworząca ją intuicja” – podkreśla z kolei Paweł Niziński, prezes GoodBrand CEE. Bożena Skibicka, prezes zarządu MIS, dodaje: „Mówi się, że przedstawiciele pokolenia wchodzącego właśnie na rynek pracy urodzili się ze smartfonem w dłoniach. Szukając informacji w naturalny sposób w pierwszej kolejności sięgają do Internetu. Wkroczenie na rynek pracy tego pokolenia oznacza koniec ery poczty elektronicznej. Ich życie toczy się bowiem na portalach społecznościowych, gdzie funkcjonują w ramach swojej społeczności. W pracy będą chcieli przenieść te zwyczaje do społeczności zawodowej. Firmy muszą im stworzyć odpowiednie środowisko pracy, udostępnić biznesową platformę społecznościową, ale przede wszystkim stworzyć kulturę organizacyjną, która sprzyjać będzie wymianie wiedzy i wzajemnej inspiracji”. Według Jerzego Durślewicza, prezesa zarządu Tomorrow, multitasking w uczeniu się, czyli wielozadaniowość, nie jest zagadnieniem społecznym, kulturowym lub psychologicznym. Nie ma również znaczenia, czy zagraża tradycyjnemu sposobowi uczenia się i pracy. „Multitasking jest po prostu wymogiem chwili związanej z koniecznością dostosowania się, po to, aby przetrwać oraz uczyć się w natłoku informacji. Jutro będę musiał przetworzyć dane na temat zagadnienia, które dzisiaj nie jest jeszcze nazwane, a informacja z ubiegłego tygodnia będzie nieaktualna. Nie wiem również, gdzie będę szukał potrzebnych materiałów. Może zadzwonię do znajomego, znajdę w serwisie internetowym, na blogu, forum dyskusyjnym, może ktoś mi odpowie na maila, smsa, lub na czacie. A może potrzebną informację uzyskam od znajomego podczas lunchu, w trakcie rozmowy telefonicznej lub czytając jeden z dwóch pasków informacyjnych podczas oglądania telewizji , gdy »drepczę« na bieżni w siłowni. Nogami stąpam po bieżni, ale głowę mam w »chmurze« informacji. Szybciej jest podpiąć się do »chmury« niż przypomnieć sobie czego nauczyłem się na kursie. Mojej pamięci nie potrafię zwiększać tak szybko, jak pojemności serwerów. Zatem, niech żyje szybki dostęp do wiedzy i informacji! Niech żyje wielozadaniowość w uczeniu się!” – zaznacza.
Program Edu.biznes:
8.00-9.00 – Rejestracja uczestników
9.00-9.20 – Inauguracja konferencji
9.30-10.30 – Bruno Rouffaer „Workplace 2020”
10.30-11.00 – Panel dyskusyjny
11.00-11.15 – Przerwa kawowa
11.15-12.15 – Perry Timms „Uczenie się przez działanie”
12.15-12.45 – Panel dyskusyjny
12.45-13.30 – Lunch
13.30-14.30 – Frédéric Williquet „Uczenie się w świecie V.U.C.A.”
14.30-15.00 – Panel dyskusyjny
15.00-15.15 – Przerwa kawowa
15.15-16.15 – Dean Sanders „Nowe wyzwania społeczne, środowiskowe i ekonomiczne a potrzeby szkoleniowe w organizacji”
16.15-16.45 – Panel dyskusyjny
Koszt udziału w Forum wynosi 640 PLN
Partnerem merytorycznym Forum jest Wyższa Szkoła Zarządzania Personelem.
Patronat nad Forum objęły: PRoto.pl, „Brief”, „CR Navigator” i „Personel i Zarządzanie”, Radio PIN oraz British Polish Chamber of Commerce.
Organizatorami Edu.biznes są firmy GoodBrand, MIS, Seka.edu oraz Tomorrow.