O nietypowej strategii komunikowania się premiera z obywatelami poinformowała telewizja Polsat. Konferencja prasowa zorganizowana w parku, przedstawienie programu gospodarczego na Warszawskiej Giełdzie, rozmowy dotyczące mistrzostw świata w piłce nożnej przeprowadzane w hali sportowej czy list do czytelników dziennika Fakt – to tylko kilka przykładów nieszablonowej strategii komunikacji, jaką obrał Kazimierz Marcinkiewicz.
Konrad Ciesiołkiewicz, rzecznik prasowy rządu, tłumaczył: „Już godzinę po zaprzysiężeniu dziennikarze zaczęli wnikliwie patrzeć nam na ręce i proszę się nie dziwić, że stosujemy różne, profesjonalne narzędzia do tego, żeby komunikować się z otoczeniem”. Nowy premier nie unika kontaktu z mediami i stara się być jak najbardziej widoczny. „W marketingu jedna z podstawowych zasad brzmi: wyróżnij się albo zgiń” – w ten sposób Adam Łaszyn, specjalista ds. wizerunku, skomentował strategię rządu.