O właściwej polityce informacyjnej firmy, która weszła do obrotu giełdowego, rozmawiali eksperci w programie „Giełda. Źródło kapitału” w TV Biznes. Piotr Szczepański, Prezes Zarządu Port Public Relations, wyjaśniał, w jaki sposób przedłużyć i utrzymać korzystny efekt giełdowy. Radził, aby dbać o relacje zarówno z mediami, jak i z inwestorami.
Marek Zuber, ekonomista z Internetowego Domu Maklerskiego, zalecał, aby spółka cyklicznie informowała o swoich wynikach finansowych oraz na bieżąco podawała do wiadomości publicznej wszelkie informacje, które mogą mieć wpływ na cenę jej akcji na giełdzie. Jego zdaniem, dostęp do tych informacji musi być równy dla wszystkich inwestorów. O kształcie polityki informacyjnej decydują także rankingi oraz oceny inwestorów i opinii publicznej. Na polskim rynku istnieje kodeks dobrych praktyk, odnoszący się do przejrzystości spółek, zarówno ich struktur właścicielskich, jak i finansowych. Wszystko to składa się na wizerunek, a co za tym idzie – wycenę przedsiębiorstwa.