Producenci napojów gazowanych włączą się do walki z otyłością, informuje Rzeczpospolita. Wśród sygnatariuszy specjalnej deklaracji znalazły się takie firmy jak: Cadbury Schweppes, Coca-Cola Company, Coca-Cola Hellenic Bottling Company, PepsiCo oraz Unilever. Na mocy dokumentu zobowiązują się do promowania zdrowego trybu życia, m.in. poprzez umieszczanie na opakowaniach produktów dokładnych informacji na temat ich wartości odżywczych.
Koncerny zobowiązały się również do ograniczania reklamy w pismach, portalach internetowych oraz programach telewizyjnych przeznaczonych dla dzieci. Nie będą też promować swoich produktach w szkołach, w których uczą się dzieci do 12 roku życia. „Deklarację, którą podpisaliśmy, realizujemy od dawna (…) We wrześniu 2005 roku rozpoczęliśmy wycofywanie z ponad tysiąca szkół automatów z napojami gazowanymi” – powiedziała Iwona Jacaszek z Coca-Cola HBC Polska.