Puls Biznesu zamieszcza artykuł dotyczący przetargów na działania PR i kampanie promocyjno-reklamowe dla Europejskiego Funduszu Społecznego. Jak podaje dziennik, najważniejszym kryterium wyboru firmy prowadzącej te działania jest cena. „Zapisy ustawy o zamówieniach publicznych określają cenę jako jedyne lub jedno z kryteriów oceny ofert. Przyjmowanie innych zależy od przedmiotu zamówienia i sposobu oceny zaproponowanego przez beneficjenta” – mówi Izabella Nowakowska z Jednostki Finansująco-Kontraktującej.
Jednak, jak podaje gazeta, nikt nie sprawdza efektywności prowadzonych działań. Kontrola dotyczy tylko warunków formalnych. Dlatego materiały promocyjne są często słabej jakości, a kampanie są prowadzone w sposób mało profesjonalny. „Warto zastanowić się nad praktyką kontraktowania unijnych pieniędzy na usługi doradcze. I czy oszczędności rzeczywiście są oszczędnościami” – mówi Rafał Szymczak, prezes ZFPR.