O deklaracji przeciwko ukrytej reklamie informują telewizyjna Dwójka, Gazeta Wyborcza i Gazeta Prawna. Sygnatariuszami dokumentu są przedstawiciele mediów, pracodawcy oraz organizacje public relations. Swój udział w inicjatywie tłumaczą w ten sposób: „Ukryta reklama nie tylko niszczy inne firmy, ale również nadawców, którzy tracą wiarygodność”. W deklaracji czytamy: „Wolne i niezależne od nacisków politycznych lub ekonomicznych media są fundamentem demokracji i gospodarki rynkowej”.
Podczas spotkania Henryka Bochniarz z PKPP „Lewiatan” uzasadniała konieczność istnienia takiego dokumentu: „Skuteczność samoregulacji środowiska jest dużo większa niż tworzenie odgórnych zakazów i mechanizmów ściągania”. Nieuczciwi dziennikarze, wydawcy, agencje reklamowe i reklamodawcy będą wykluczani z szeregów organizacji branżowych. Deklaracja o przeciwdziałaniu ukrytej reklamie jest elementem kampanii „Czyste informacje” prowadzonej przez ZFPR od 2004 roku.