Femvertising jest nurtem komunikacji będącym konsekwencją zmian społecznych, zmian zachodzących w kobietach i ich roli we współczesnym świecie. Jest on odpowiedzią na coraz bardziej widoczną i udokumentowaną badaniami ewolucję pozycji kobiet i ich oczekiwań względem marek. Femvertising jest trendem, który wykracza poza stereotypy i skupia się na pozytywnych emocjach, szacunku, wsparciu i akceptacji. Już 12 maja w Warszawie (w Studio SKANDAL, ul. Sienkiewicza 4) odbędzie się pierwsza w Polsce konferencja na ten temat. Organizatorami konferencji jest Digital Think Tank, we współpracy merytorycznej z Beauty Management PR & Marketing to Women oraz VICE.
Dlaczego komunikacja skierowana do kobiet powinna być dla ważna dla marek? W 2028 roku kobiety będą kontrolowały 75 proc. wydatków. Aż 92 proc. kobiet zapamiętuje kreacje z pozytywnym wizerunkiem kobiet, a 43 proc. oczekuje szacunku i wsparcia od marek. Natomiast 52 proc. przedstawicielek płci pięknej podejmuje decyzję o zakupie konkretnego produktu z powodu pozytywnego wizerunku kobiety pokazanego w jego reklamach.
Siłą Femvertisingu jest głębokie zrozumienie i silnie wzmacniający przekaz. Kampanie w tym duchu opowiadają historie i opisują sytuacje dnia codziennego oczami kobiet – także tych kilkuletnich. Angażują, poruszają, mówią wprost i w efekcie wywołują katharsis. Dekady stereotypizującej komunikacji skutecznie obniżyły poczucie pewności i samoocenę kobiet, czego efektem jest chociażby słaby udział przedstawicielek płci pięknej jako ekspertek w mediach, rachityczna obecność na wysokich stanowiskach w biznesie, czy przedmiotowe i oparte na utartych schematach przedstawianie ich w kampaniach reklamowych.
Femvertising rozpoczyna nową erę w komunikacji skierowanej do kobiet. Opiera się na prokobiecym przekazie, który uwzględnia potrzeby, oczekiwania i bazuje na zrozumieniu wyzwań oraz trudności i stereotypów, z którymi na co dzień borykają się współczesne kobiety. Biorąc pod uwagę fakt, że potencjał kobiet rośnie – zarówno na polu edukacji, siły nabywczej, jak i decyzyjności zakupowej – to naturalny krok marek w kierunku zbliżenia się do najbardziej wpływowego konsumenta XXI wieku. Można powiedzieć, że po latach infantylnej i umacniającej krzywdzące stereotypy komunikacji, nadszedł czas rehabilitacji marketingu, który objawia się w postaci femvertisingu – mówi Joanna Stopyra, właściciel Beauty Management PR & Marketing to Women.
Podczas konferencji eksperci odpowiedzą m.in. na pytania: Jak w skali globalnej zmienia się komunikacja skierowana do kobiet? Na czym zależy współczesnym kobietom? Jakich komunikatów i wartości oczekują? Jaki content je interesuje i wywołuje zaangażowanie? Jakie formaty do nich przemawiają? Dlaczego marketing i PR w tym nurcie powinny ze sobą ściśle współpracować? Program konferencji powstał w odpowiedzi na dynamicznie zachodzące zmiany kulturowo-społeczne, które stają się wyzwaniem dla specjalistów od komunikacji. Shero, kobiety pokolenia Y, kobiety 50+ czy nurt empowerwomen to jedne z najciekawszych zjawisk, które zanalizują prelegenci pod kątem komunikacji marketingowej.
Prelegentami są m.in.: Joanna Stopyra (Beauty Management), Julia Izmałkowa (Izmałkowa Consulting), Dorota Kulbaka (Fog Content Agency), Basia Czyżewska (i-D Polska), Katarzyna Czuchaj – Łagód (Mobile Institute), Łukasz Majewski (VML Poland).
PRoto.pl jest patronem medialnym wydarzenia.