sobota, 16 listopada, 2024

Moc Miejsca

Moc Miejsca to unikalny projekt cyklicznych spotkań, bazujących na wymianie poglądów i wiedzy z zakresu budowania lokalnych inicjatyw, promocji miejsc, miast i regionów oraz kreowania regionalnych marek i produktów. Każda edycja to wystąpienia prelegentów zaangażowanych w tworzenie i rozwój marek miejsc. Ich historie i dobre praktyki mogą stanowić inspirację do poprawy jakości życia
w regionie.

„Główna idea projektu Moc Miejsca to odkrywanie inspirujących «miejsc z mocą», czerpanie z doświadczeń innych oraz wymiana dobrych praktyk. Unikalną moc mają nie tylko miejsca, miasta, regiony i lokalne inicjatywy, ale również silne marki, które będą prezentowane podczas spotkań. Inspirującą moc tworzą ludzie, dlatego na spotkania zapraszani będą również twórcy unikalnych projektów, potrafiący zarażać pasją i chęcią do działania. Moc Miejsca to przestrzeń do dialogu różnych wzajemnie zależnych grup – przedstawicieli administracji publicznej, przedsiębiorców, pozarządowców i aktywnych mieszkańców miasta” – podkreślają organizatotzy..

Pierwsze spotkanie „Moc miejsca” odbędzie się 20 czerwca o g.19 w kawiarni Pauza In Garden w Małopolskim Ogrodzie Sztuki, przy ulicy Rajskiej 12 w Krakowie. Kolejne, począwszy od września b.r., organizowane będą raz w miesiącu. Spotkania są bezpłatne i mają charakter otwarty.
                        
Zapraszani prelegenci, zaangażowani w rozwój marek miejsc – przedsiębiorcy, przedstawiciele samorządów lokalnych, administracji państwowej, organizacji turystycznych, a także pracownicy agencji kreatywnych i aktywni mieszkańcy, na każdym ze spotkań będą dzielić się wiedzą i pomysłami dotyczącymi konkretnych rozwiązań dla miejsc, miast i regionów. Każdy z gości przekaże też swój inspirujący, autorski przepis na utworzenie „miejsca z mocą», a sami uczestnicy będą mieli możliwość wymiany myśli i pomysłów oraz podzielenia się  informacjami o  trwających projektach i inicjatywach.

„To pierwszy taki projekt w Polsce. Naszym celem jest utworzenie unikalnej mapy tytułowych «miejsc z mocą”, czyli takich miejsc, miast, regionów lub marek, które mogą stanowić inspirację dla samorządów, ludzi biznesu, czy po prostu lokalnych społeczników. – mówi Adrian Gamoń, współzałożyciel projektu, właściciel agencji Social Frame. Wierzymy, że tego rodzaju spotkania z przestrzenią do dialogu różnych powiązanych ze sobą grup, mogą przełożyć się na lepszą jakość życia w miastach i regionach, a także wnieść konkretną wartość dla biznesu, administracji oraz organizacji pozarządowych” – dodaje.

Gośćmi inauguracyjnej edycji Mocy Miejsca będą:
➞ Grzegorz Kosson (strateg, pisarz, opowie o współtworzeniu strategii marki narodowej Kazachstanu)
➞ Janusz Demkowicz (pomysłodawca Bieszczadzkich Drezyn Rowerowych opowie o rewitalizacji historycznej linii kolejowej 108 Zagórz – Krościenko)
➞ Izabela Chyłek (właścicielka Pauzy In Garden opowie o sukcesie kawiarni usytuowanej w Małopolskim Ogrodzie Sztuki)
➞ Janusz Makuch (jeden z założycieli Festiwalu Kultury Żydowskiej opowie o mocy, jaka drzemie w marce FKŻ)
➞ Beata Kwiecińska i Maciej Dąbrowski (przedstawiciele Domu Kultury INSPIRO zdradzą, jak nieformalna grupa przekształciła się w prężnie działającą instytucję kultury)

Idea spotkań Moc Miejsca powstała przy okazji prac nad programem studiów podyplomowych „Marketing miejsc i kreowanie marek lokalnych”. Celem i misją kierunku studiów jest wykształcenie specjalistów w zakresie kreowania i zarządzania markami miejsc, miast czy regionów oraz ekspertów w zakresie kreowania i promocji lokalnych marek, atrakcji turystycznych czy produktów. Nowatorska propozycja dydaktyczna dla pracowników administracji publicznej, samorządów lokalnych, organizacji turystycznych, agencji kreatywnych oraz przedsiębiorców rusza na  Akademii Górniczo – Hutniczej od października 2016 r. Więcej informacji na temat studiów na stronie: www.marketingmiejsc.edu.pl

                    
Prelegenci:

Grzegorz Kosson – strateg, pisarz, posiadający w swoim portfolio nagradzane marki miejsc, regionów i państw. Ekspert ds. komunikacji marketingowej i zarządzania wartością oraz specjalista w zakresie storytellingu, tworzy marki i idee, które zmieniają świat na lepsze. Tematem jego wystąpienia będzie Kazachstan, jako przykład strategii marki narodowej, któtą współtworzył prelegent.
                        
Janusz Demkowicz – współzałożyciel zespołu Tołhaje, wraz z żoną Magdą prowadzi Zagrodę Magija Twórcze Bieszczady. Pomysłodawca Bieszczadzkich Drezyn Rowerowych – przedsięwzięcia, łączącego turystykę i zamiłowanie do tradycji kolejarskiej, wyróżnionego certyfikatem Najlepszy Produkt Turystyczny Polski 2015. Prelegent opowie o rewitalizacji historycznej linii kolejowej 108 Zagórz – Krościenko. Pomysł, który początkowo wydawał się być niemożliwy do zrealizowania, stał się sukcesem, fascynującym tysiące osób.

Izabela Chyłek – aktywistka miejska, menadżerka kultury, właścicielka Pauzy In Garden, współwłaścicielka Pasażu, organizatorka targów mody polskiej i polskiego dizajnu KIERMASH, pomysłodawczyni stojaka rowerowego Małopolska. Na co dzień prowadzi Pauzę In Garden w Małopolskim Ogrodzie Sztuki, a sukces tego miejsca będzie tematem jej wystąpienia.   

Janusz Makuch – jeden z założycieli Festiwalu Kultury Żydowskiej, odbywającego się nieprzerwanie od ponad 20 lat w Krakowie na Kazimierzu. Z kameralnego wydarzenia FKŻ urósł do jednego z najważniejszych wydarzeń kulturalnych miasta i kraju, pozostając jednym z najbardziej znanych poza granicami Polski. Prelegent opowie o najlepiej kojarzonej  na świecie krakowskiej marce.

Beata Kwiecińska – menedżerka i animatorka kultury oraz Maciej Dąbrowski – kompozytor muzyki teatralnej i filmowej, od 2009 roku z powodzeniem prowadzą Dom Kultury INSPIRO. Uwielbiają pracę z dziećmi, dla których zmieniają Świat. Fascynuje ich siła oddolnych inicjatyw, energia lokalnych społeczności i fakt, że wszystko jest możliwe. Ambasadorzy INSPIRO zdradzą jak nieformalna grupa przekształciła się w prężnie działającą instytucję, związaną z upowszechnianiem kultury.

Inicjatorzy projektu:

Adrian Gamoń – współzałożyciel agencji Social Frame. Pasjonat nowych mediów, content designu i opowiadania historii – wszystkiego, co związane jest ze współczesnym komunikowaniem się. Wierzy, że dobra komunikacja może zmienić świat. Twórca i opiekun merytoryczny studiów podyplomowych Social Media & Content Marketing na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Współtwórca koncepcji komunikacji m. in. dla marki Małopolska w social media. Od ponad 3 lat współtworzy komunikację marki Małopolska w Internecie. Koordynator turystycznej kampanii promocyjnej dla Małopolskiej Organizacji Turystycznej.
                        
Jacek Gądecki – socjolog i antropolog społeczno-kulturowy. Zajmuje się socjologią i antropologią miasta i architektury oraz życia codziennego. Jego projekty badawcze dotyczą relacji między architekturą i tożsamością, a także przemian miejskich związanych ze stylem życia. Badał m.in. procesy grodzenia osiedli i gentryfikacji. Obecnie zajmuje się przestrzeniami innowacji oraz zamieszkiwaniem.

PRoto.pl jest patronem medialnym projektu.
                        

Więcej informacji Facebooku
Link do strony wydarzenia na Facebooku
 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj