W połowie października w Hotelu Westin w Warszawie odbyła się 9. edycja Warsaw International Media Summit, wydarzenia poświęconego tematyce najnowszych strategii i trendów obowiązujących na rynku telekomunikacyjnym i mediów. W kongresie uczestniczyło ponad 350 gości, a wśród nich m.in. prezesi kluczowych firm sektora telekomunikacyjnego i mediów, regulatora, główni przedstawiciele administracji centralnej oraz instytucji związanych z branżą.
Uroczystego otwarcia konferencji dokonał Przemysław Kurczewski – przewodniczący Rady Programowej Warsaw International Media Summit, prezes zarządu EmiTel.
Tematyka pierwszego dnia kongresu skupiona była wokół technicznych zmian emisji i dostępu do treści, problematyki dotyczącej nadzoru i finansowania, a także misji mediów. Dyskutowano również na temat zmian modelu konsumpcji mediów i ich wpływie na finansowanie oraz kreowania nowych taktyk obecności na rynku.
Pierwszy dzień konferencji zakończył panel dotyczący polskiego rynku TV. W dyskusjach udział wzięli m.in.: Witold Kołodziejski – przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Maciej Maciejowski – członek zarządu ds. Rozwoju Biznesu,TVN S.A., Michał Kozicki – prezes Zarządu, HBO Polska, Dariusz Dąbski – prezes zarządu, TV Puls, Andrzej Matuszyński – prezes zarządu, Eurozet, Włodzimierz Strzemiński – dyrektor Akademii Telewizyjnej, Telewizja Polska, Jakub Brzeczkowski – prezes zarzadu, Eutelsat, Bartosz Dobrzyński – członek zarządu, Dyrektor ds. Marketingu, P4.
Drugi dzień konferencji otworzył panel dotyczący monetyzacji usług medialnych i modeli biznesowych przyszłości. Następny blok tematyczny skupiony był wokół nowoczesnych technologii w telekomunikacji. Podjęto również debatę m.in. na temat sposobów dystrybucji treści, sieci szerokopasmowych, cyfryzacji radia oraz refarmingu częstotliwości. Dyskusja kończąca drugi dzień objęła problematykę piractwa, w tym m.in. ścigania sprawców przestępstw oraz współpracy z instytucjami rządowymi.
Wśród prelegentów drugiego dnia byli m.in.: Jacek Niewęgłowski – członek zarządu, Dyrektor ds. Strategii, P4, Maciej Staszak – wiceprezes zarządu, EmiTel, Grażyna Piotrowska-Oliwa – prezes zarządu, Virgin Mobile Polska, Maciej Zengel – dyrektor Projektów Infrastrukturalnych i Rozwoju, Orange Polska, Cezary Albrecht – dyrektor Biura Strategii i Spraw Regulacyjnych, T-Mobile Polska, Teresa Wierzbowska – doradca zarządu ds. Public Affairs Cyfrowy Polsat SA, prezes zarządu Stowarzyszenia Sygnał, prezes zarządu Stowarzyszenia Sygnał, Jarosław Kordalewski – wiceprezes zarządu ds. Technologicznych i IT, NC+, Anna Wiśniewska – prokurator, Departament Postępowania Przygotowawczego, Prokuratora Okręgowa, Jarosław Mojsiejuk – dyrektor Biura Wykrywania Nadużyć TV, Cyfrowy Polsat.
Warsaw International Media Summit od 9 edycji wpisał się w kalendarz spotkań najważniejszych przedstawicieli sektora w Polsce. Kongres co roku gromadzi wybitne grono przedstawicieli polskiego rynku telekomunikacyjnego i medialnego.
Partnerzy 9. edycji Warsaw International Media Summit:
Partnerzy Strategiczni: EmiTel, Atos
Partnerzy: Play, Astra, Asseco, Eutelsat, OKI, Starter24, W.P.iP., Abak, Profescapital, Call Page.
Partner Technologiczny: Meeting Application
Private Tailoring Partner: Balthazar
PRoto.pl było patronem medialnym wydarzenia.
Zachęcamy do zapoznania się z fotorelacją z 9. Warsaw International Media Summit oraz stroną internetową wydarzenia: www.telekomunikacjaimedia.pl