21 i 22 czerwca w Warszawie odbyła się pierwsza edycja konferencji „Forum Target: Klient zamożny”. Podczas wydarzenia spotkali się przedstawiciele firm z sektora premium i dóbr luksusowych w Polsce, odpowiedzialni za komunikację marketingowo-sprzedażową.
Zaprezentowane podczas konferencji wystąpienia pozwoliły zbudować portret polskiego konsumenta dóbr luksusowych i pokazały, jakie są aspiracje i preferencje zakupowe zamożnych klientów. Prelegenci mówili także o tym, jak najlepiej komunikować się z klientami marek z tego segmentu i jak budować z nimi długofalowe relacje.
Na początku pierwszego dnia konferencji Barbara Stęchły, dyrektor Departamentu Bankowości Prywatnej i Domu Maklerskiego Raiffeisen Polbank, powiedziała, kim są klienci private bankingu w Polsce. Po niej przedstawicielki IQS, Agnieszka Kowalewska i Magdalena Tędziagolska, opowiedziały o zakupach luksusowych kosmetyków. Okazuje się, że kosmetyki luksusowe są początkiem „przygody” z luksusowymi produktami ze względu na relatywnie niską cenę. Sięgają po nie osoby o różnym statusie majątkowym, dla kobiet często zakup takiego kosmetyku jest sposobem na poprawienie sobie nastroju.
Później odbyła się dyskusja panelowa „Dlaczego Warszawa to nie Paryż czy Mediolan?”, w której udział wzięły Karolina Gadzimska, niezależny doradca ds. strategii, marketingu i PR marek z branży mody i dóbr luksusowych, Karolina Paszkiewicz, PR & Marketing Director stoczni jachtowej SUNREEF YACHTS, Joanna Pustkowska, dyrektor działu sprzedaży detalicznej w YES Biżuteria, oraz Karolina Szulęcka, dyrektor marketingu Maserati Pietrzak, Ferrari Katowice. W czasie dyskusji była mowa o zmieniającej się definicji luksusu, a także o specyfice rynku dóbr luksusowych w Polsce. Karolina Gadzimska opowiedziała także o początkach marki modowej La Mania. Karolina Paszkiewicz zwróciła natomiast uwagę na to, że dla właścicieli jachtów luksusem jest możliwość wyboru – praca czy odpoczynek. Co ciekawe, ważne jest dla nich, by jacht miał dobre połączenie z internetem. Z dyskusji wynikało również, że wspólną kategorią marek luksusowych staje się design. Tematem dyskusji było też rosnące znaczenie mediów społecznościowych w komunikacji marek z segmentu dóbr luksusowych.
Edyta Brykała, prezes zarządu Noble Concierge, opowiedziała z kolei o tym, czego pragną klienci, którzy nie zwracają uwagi na cenę. Karolina Szulęcka (Maserati Pietrzak, Ferrari Katowice) mówiła natomiast o tym, jak budować ponadczasowy wizerunek marki. Przedstawiła także organizowane dla klientów Ferrari wydarzenie – rajd Corsa Baltica.
O specyfice branży luksusowych nieruchomości w Polsce mówił natomiast przedstawiciel Poland Sotheby’s International Realty, Arkadiusz Wojciechowski. Zwrócił uwagę na to, że w przypadku wyboru tego rodzaju nieruchomości główną rolę odgrywają emocje. Okazuje się, że zarówno w branży nieruchomości, jak i w przypadku samochodów czy jachtów, decydujący głos w kwestii zakupu ma kobieta.
Podczas wydarzenia zaprezentowano także case study marki HERSE – omówiono plany przywrócenia na rynek polskiej marki z ponad 150-letnią historią.
Drugiego dnia przedmiotem dyskusji były unikalne doświadczenia klienta dóbr luksusowych i sposoby kreowania niepowtarzalnego wizerunku marki. O oczekiwaniach zamożnego klienta w zakresie obsługi mówił Leszek Narowski, dyrektor zarządzający Lexus Warszawa. Anna Cholewa, przedstawicielka Bone Pet Club – hotelu i spa dla zwierząt – mówiła o budowaniu wizerunku niszowej marki. Michał Missala, współwłaściciel Quality Missala, omówił z kolei „strategie promocyjne szyte na miarę unikalnego i trudnego do zaskoczenia klienta”.
Drugiego dnia forum mowa była także o aliansach marek luksusowych i premium. O tym, jak dobierać partnerów do współpracy, a także o połączeniach marek luksusowych i masowych, mówił Radosław Jurek, Marketing Manager British Automotive Centrum Jaguar Land Rover. Później odbyła się również dyskusja panelowa na temat partnerstwa marek luksusowych, premium i masowych.
Tematem poruszanym drugiego dnia były także aspekty prawne dotyczące ochrony marki premium i luksusowej. Mówili o tym prawnicy i rzecznicy patentowi z Kancelarii Prawno-Patentowej i Kancelarii Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy, oraz przedstawicielka Allegro. Mówiono m.in. o aktualnych uwarunkowaniach prawnych i konsekwencjach, jakie wynikają ze stosowania konkretnej strategii obrony marki. Przedstawiono rolę organów państwowych, służb ścigania oraz samych producentów czy dystrybutorów dóbr luksusowych wobec działań o charakterze przestępczym.
Organizatorem spotkania było Blue Business Media.
PRoto.pl było patronem medialnym wydarzenia.