Organizatorem See&Say jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Klub Twórców Reklamy. Wydarzenie odbędzie się 18 listopada 2017 roku w Centrum Kreatywności Targowa 56 w Warszawie. Zapisy trwają tylko do 19 października. 150 młodych twórców, którzy zgłoszą swoje portfolio, otrzyma możliwość indywidualnej konsultacji z ekspertami. Uczestnicy mogą wybierać spośród 17 kategorii kreatywnych (Animacja, Audio, Copywriting, Creative Writing, Event, Fotografia, Gra, Graphic Design, Ilustracja, Instalacja/Videoinstalacja, Moda, PR, Product Design, Reklama, Social Media, Creative Technology, Video) i nie muszą ograniczać się tylko do jednej.
Poniżej kilka rad i wskazówek od Sebastiana Stępaka, dyrektora zarządzającego w MSLGROUP, eksperta przeglądu portfolio See&Say.
1. Zacznij pracę w zawodzie maksymalnie na drugim roku studiów. Każdy kolejny rok to wstrzymywanie Twojej kariery!
2. Na początku pracuj dużo – 80 godzin w tygodniu. Przez pierwsze dwa lata to doskonała szkoła. Zdominuj zespół. Zdobądź sympatię klientów. Beatlesi grali po 100 godzin tygodniowo w pierwszych miesiącach koncertowania. Tak się kuje żelazo. Lekcje zawsze lepiej odrobić na początku drogi. Na początku pracujesz dla siebie i zapewniasz sobie bazę merytoryczną na kolejne lata. To najważniejszy okres.
3. Bierz najtrudniejsze projekty, dopóki jesteś młody i nie masz zobowiązań.
4. Mapuj firmę i wybierz mentora. Jak jego wkład się skończy, szukaj następnego.
5. Po 7-8 latach skończ pracę nad sobą, zacznij skupiać się na zespole, zarządzaniu i stronie biznesowej komunikacji.
6. Nigdy nie trać kontaktu z rzeczywistością – musisz być cały czas w formie i móc zastąpić każdego pracownika z dowolnym stażem.
7. Pilnuj swoich „billable hours” – zarządzanie to nie wszystko. Pamiętaj, że ze względu na doświadczenie, Twoje godziny będą tylko droższe i są dobrą pozycją w każdym pozyskanym budżecie.
8. Dbaj o rodzinę, znajdź hobby. Umiejętność spędzania wolnego czasu jest najważniejsza. Dystans to główny klucz do skuteczności.
9. Jeżeli nie chcesz widzieć swojego komputera lub biurka, albo co gorsza współpracowników, zmień pracę i zawód. Nigdy nie będzie z tego chleba, jeżeli praca będzie dla Ciebie przykrym obowiązkiem.
10. Wytrwałość, umiejętność pisania, przekonywania i miażdżącej argumentacji to najważniejsze kwestie w pracy PR-owca. Jeżeli czegoś nie potrafisz – pracuj nad tym tak długo, aż będziesz zadowolony.
11. Nigdy się nie poddawaj!
W ramach Przeglądu Portfolio See&Say w kategorii PR można zgłosić portfolio lub odpowiedzieć na brief.
PRoto jest patronem medialnym wydarzenia. (red)
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR korzysta z danych Instytutu Monitorowania Mediów.