Na portalu Marketing przy Kawie znajdujemy wywiad z Anną Królikowską poświęcony zagadnieniu product placement. Można dowiedzieć się z niego, czego unikać stosując product placement oraz jakie narzędzia stosować, aby odnieść oczekiwane skutki. „Moim zdaniem product placement powinien być elementem przemyślanej strategii. Na pewno nie warto opierać na nim całości oczekiwań co do sukcesu promowanej marki” – mówi Anna Królikowska.
Zwraca ona szczególną uwagę na tzw. efekt synergii, który w tym przypadku tworzyć będzie stosowanie product placement na wielu nośnikach. Z jednej strony może on zwiększyć zauważalność marki przez klienta, ale też trzeba pamiętać, że jego nadmierne stosowanie może przyczynić się do efektu odwrotnego, co spowoduje, że marka zacznie źle się kojarzyć.
Markę dobrze zapamiętuje się również poprzez tzw. trial, czyli możliwość wypróbowania produktu. Podczas stosowania product placementu najbardziej należy unikać przesady, jak również niedostosowania produktu do grupy docelowej. W Polsce można zauważyć widoczny wzrost wydatków na product placement, co może świadczyć o tym, że będzie on- zdaniem Królikowskiej – coraz częściej stosowanym zabiegiem w kreowaniu marki.